خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان:

ظرفیت های مناسب موجود در شرکت های تعاونی، موقعیتی مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۱۰

ظرفیت های مناسب شرکت های تعاونی و حمایت ویژه دولت از آنها، موقعیت بسیار مناسبی برای فراهم کردن فرصت های شغلی پایدار است و می تواند عامل مهمی در کاهش آمار بیکاری جوانان گلستان باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان گفت: ظرفیت های مناسب شرکت های تعاونی و حمایت ویژه دولت از آنها، موقعیت بسیار مناسبی برای فراهم کردن فرصت های شغلی پایدار است و می تواند عامل مهمی در کاهش آمار بیکاری جوانان گلستان باشد.

به گزارش ایلنا از گرگان، امراله عباسی در بازدید از تعاونی فراگیر ملی اینچه برون، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: تعاون به عنوان رکن دوم اقتصاد کشور محسوب می شود و نزدیکترین شیوه اقتصادی را به اقتصاد اسلامی داشته و می تواند تاثیر به سزایی در عرصه اقتصاد کشور داشته باشد.

وی افزود: در تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی می باید از ظرفیت و جایگاه مردم به درستی استفاده نمود که یقیناً شرکت های تعاونی از چنین قابلیتی برخوردار می باشند.

عباسی اظهار داشت: تعاونی ها مکانی هستند که می توانند به طور بارز مشارکت عمومی را در امر سرمایه گذاری به ظهور رساند، چرا که پس اندازهای در حد پایین نیز می توانند به شکل های بزرگ و کوچک باعثرونق سرمایه گذاری، و نقدینگی راکد و بدون استفاده را وارد چرخه سرمایه گذاری کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: شرکت های تعاونی به لحاظ اطلاعات کاملی که از فعالیت های اقتصادی دارند می توانند عوامل تولید را به نحو مطلوب ترکیب کرده و در نتیجه هماهنگی روی نیروها و امکانات موجود، حداکثر بهره برداری را از سرمایه گذاری های انجام شده به عمل آورند که این امر، خود باعثکاهش هزینه های تولید و افزایش سود و درآمد شرکت ها شده و در راه سرمایه گذاری بیشتر مفید خواهد بود.

لازم به ذکر است شرکت تعاونی فراگیر ملی نوعی تعاونی متعارف است که با هدف فقر زدایی از سه دهک پایین درآمدی تشکیل می شود و در بدو تشکیل حداقل ۷۰ درصد باید تعداد اعضای آن از سه دهک پایین درآمدی جامعه(افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و…) باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز