خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیران صنعت آب و برق گلستان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان مطرح شد؛

مردم اسراف نکنند و استفاده صحیح را سرلوحه کار خود قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۹۱

کسانی که در زمینه آب و برق کار می کنند باید تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم انجام دهند و کسانی که مصرف می کنند باید اسراف نکنند و مصرف صحیح و درست را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به مناسبت آغاز سال جدید، مهندس ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، حجت الاسلام و المسلمین سعید بیرقدار دبیر شورای فرهنگی دینی صنعت آب و برق استان گلستان و جمعی از مدیران و معاونین صنعت آب و برق گلستان با نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و آیت الله میبدی از علمای برجسته شهر گرگان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیران صنعت آب و برق ضمن تبریک سال نو، استفاده صحیح ودرست از نعمت‌ها را مهم دانست و افزود: طبق ایات قران، اگر از این نعمت‌ها به طور صحیح و درست استفاده نشود و مردم طغیانگری کنند مورد غضب خداوند قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان مصداق طغیان‌گری مردم را در اسراف و ریخت و پاش منابع آب و برق عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید مردم را توسط رسانه‌های تصویری و نوشتاری، علما و ائمه جماعت نسبت به مصرف درست و صحیح آب اگاه کنیم تا قدر آب را بدانند.

وی به تشریح نقش مدیران کارآمد و متخصص در خصوص مصرف درست و صحیح منابع آب و انرژی پرداخت و تصریح کرد: مهم‌تر از تولید آب و برق، ارائه راهکار درست و صحیح مدیریت مصرف و فرهنگ سازی آن است که باید به جامعه منتقل و نهادینه شود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود گفت: مسأله فرهنگ سازی، مسأله بسیار مهمی است و باید همه در این مسیر دست به دست هم بدهیم تا جامعه کمبود و بحران آب را احساس کند و به آن آگاه شوند.

همچنین در دیدار جداگانه که با آیت الله میبدی صورت گرفت، وی ضمن آروزی سال پر خیر و برکت میبدی با اشاره به اینکه همه ما وظایفی در زمینه‌های مختلفی داریم خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینه آب و برق کار می‌کنند باید تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم انجام دهند و کسانی که مصرف می‌کنند باید اسراف نکنند و مصرف صحیح و درست را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی مصرف صحیح و درست آب و برق را مهم شمرد و گفت: از اینکه شخصی بگوید مصرف می‌کنم و پولش را می‌دهم اصلا درست نیست و باید دیدگاه‌ها نسبت به نحوه استفاده تغییر کند.

آیت الله میبدی با اشاره به ایات و روایات افزود: پیغمبر اسلام همیشه در مصرف آب دقت می‌کردنند به طوری که در روایات آمده است که در هنگام وضو از یک مد معادل ۷۵۰ گرم و هنگام غسل از یک صاع معادل ۳ کیلو آب استفاده می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز