خبرگزاری کار ایران

توسط مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان صورت پذیرفت:

تشریح اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گلستان در مقابله با خشکسالی

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۱۰

تسریع در عملیات تعمیر و نگهداری تاسیسات آبی، تسریع در عملیات مرمت و بازسازی تاسیسات آبی، تداوم جلسات توزیع آب سدها و بررسی مشکلات سدهای استان از جمله اقدامات مقابله با خشکسالی در استان گلستان بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اقدامات انجام شده در سال آبی ۹۳-۹۲ در مدیریت خشکسالی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از گرگان، «ایرج حیدریان»، اطلاع رسانی جهت آبگیری زودهنگام مخازن ذخیره آب سد‌ها و آببندان‌ها، تسریع در عملیات تعمیر و نگهداری تاسیسات آبی، تسریع در عملیات مرمت و بازسازی تاسیسات آبی، تداوم جلسات توزیع آب سد‌ها و جلسات محلی مربوط به بررسی مشکلات سدهای استان را از جمله اقداماتی دانست که در جهت مقابله با خشکسالی انجام شده است.

وی با اشاره به متوسط بارندگی تجمعی استان، بارندگی مهر لغایت بهمن ماه سال آبی۹۳-۹۲ را ۶۴/۱۷۸ میلیم‌تر عنوان کرد که نسبت به زمان مشابه سال قبل معادل ۴/۴۷درصد کاهش نشان می‌دهد. وی افزود: با مدیریت صحیح و برنامه ریزی به موقع می‌توان با بحران خشکسالی که استان گلستان را دربر گرفته است مقابله کرد.

حیدریان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اثرات خشکسالی بر کشاورزی است که مستلزم مطالعه و بررسی رطوبت خاک، فیزیولوژی گیاهی و اقتصاد کشاورزی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: آغاز خشکسالی زمانی است که ذخیره رطوبتی چه در محیط خاک و چه در مخازن آبی کاهش جدی یابد و بدلیل فقدان باران موثر، رطوبت مورد نیاز خاک تامین نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز