خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان:

کاهش بیش از ۵.۵ درصدی بارش اسفند ماه سال ۹۲ نسبت به اسفند سال ۹۱

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۰۶۲

میانگین بارندگی استان گلستان در اسفند ماه سال۱۳۹۲ در مقایسه با اسفند سال گذشته ۵.۵ درصد کاهش و نسبت به دوره شاخص دراز مدت نیز ۳.۵درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: میزان بارش های استان گلستان از ابتدای مهر ۱۳۹۲ تا پایان اسفند ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰.۵ درصد کاهش و نسبت به دوره دراز مدت بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از گرگان، مهندس ایرج حیدریان افزود: بیشترین میانگین بارندگی اسفندماه درمحدوده شهرستان گالیکش حدود ۱۰۹ میلی متر و کم ترین میانگین بارندگی در محدوده شهرستان گمیشان نیز در حدود ۳۸.۵ میلی متر گزارش شده است.

وی همچنین میانگین بارندگی درمحدوده شهرستان گرگان در این ماه را بیش از ۵۵ میلی متر اعلام کرد و گفت: بارندگی ها در محدوده این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۹ درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه افزود: جریان رودخانه ها در مدت مهر لغایت پایان اسفند ماه سال ۹۲، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو بیش از ۸۱ درصد کاهش و در حوضه گرگانرود نیزحدود ۶۰ درصد کاهش نشان می دهد.

مهندس حیدریان همچنین در پایان تصریح کرد: ذخیره آبخوان های آزاد زیر زمینی استان گلستان نیز در اسفند ماه سال ۹۲ در مقایسه با اسفند سال ۹۱ بیش از ۱۱۱میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز