خبرگزاری کار ایران

حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای استان گلستان کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۰۹

حجم کل ذخیره آب سدهای در دست بهره‌برداری استان گلستان در پنجم آذر امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود ۵۳درصد کاهش داشته است.

ایلنا - گرگان: مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حجم کل ذخیره آب سدهای در دست بهره‌برداری استان گلستان در پنجم آذر امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود ۵۳درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از گرگان، یحیی لطفی گفت: حجم کل آبگیری سدهای استان در پنجم آذر سال آبی ۹۳-۹۲ بیش از ۵۷ میلیون متر مکعب و در صد آبگیری ۲۰.۵ درصد است. این در حالی است که حجم کل آبگیری سدهای استان در زمان مشابه سال قبل بیش از ۱۲۲میلیون متر مکعب و درصد آبگیری ۴۳.۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به وضعیت خوب آبگیری مخازن سد‌ها در شروع سال آبی ۹۳-۹۲عنوان کرد؛ هم اکنون در حوضه آبریز گرگانرود سدهای بوستان بیش از ۲۱ درصد، گلستان ۴۰درصد و وشمگیر ۸درصد آبگیری شده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان در ادامه تصریح کرد؛ در حوضه آبریز قره سو، سد کوثر بیش از ۱۷درصد آبگیری داشته که در مقایسه با سال قبل بیش از ۵۴ درصد کاهش داشته است.

لطفی با بیان این مطلب که تامین آب شرب از دغدغه‌های اصلی این شرکت است، از مردم درخواست کرد: با مدیریت صحیح مصرف خویش و مصرف بهینه منابع آب، یار و یاور شرکت آب منطقه‌ای گلستان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز