خبرگزاری کار ایران

اتاق بازرگانی یاسوج با ارسال نامه ای به استاندار اعلام کرد؛

بزودی شاهد تعطیلی بنگاه‌های زودبازده در استان خواهیم بود/ مطالبات مارا جد ی بگیرید

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۴۵۲

اتاق بازرگانی یاسوج برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی که در معرض آسیب از شیوع ویروس کرونا قرار دارند، با ارسال نامه ای، از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواسته شده که درخواست های این اتاق به عنوان دستورالعمل به مدیران استانی ابلاغ شود.

در متن این نامه که یک نسخه آن در اختیار ایلنا از یاسوج قرار گرفته، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با ارسال آن به" حسین کلانتری" استاندار کهگیلویه و ‌بویراحمد خواستار حمایت از بنگاه‌های اقتصادی شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل جدی شده اند و یا در معرض آسیب شدید قرار دارند.

متن این نامه به شرح زیر است:

استاندار محترم استان جناب آقای دکتر کلانتری

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند بدلیل شیوع ویروس کرونا و به طبع آن تعطیلی خود خواسته بسیاری از کارخانجات و ‌پروژه‌های عمرانی توسط مدیران این مجموعه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری و همچنین محافظت از پرسنل در برابر این ویروس خطرناک عملا باعث شده که درآمدهای این بنگاه‌ها بشدت کاهش یابد، به نحوی‌که اکنون برای تامین حقوق و عیدی پایان سال کارگران به مشکل برخورده‌اند.

از این رو تقاضا دارد دستور فرمایید:

۱- اداره کل امورمالیاتی از وصول چک‌های تقسیط مالیات مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین که بابت مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و جرایم دریافت کرده است، خودداری و وصول چک‌های این ۲ماه را به بعد از اخرین قسط منتقل نماید.

۲- اداره کل امورمالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده سه ماه چهارمِ سال ۹۸ را به مدت ۶ماه بدون دریافت وجه پیش، تقسیط نماید.

۳- سازمان تامین اجتماعی کلیه اقساط مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین را به بعد از اخرین قسط منتقل نماید.

۴- سازمان تامین اجتماعی حق بیمه ماه‌های اسفند و فروردین را به مدت ۶ماه (شروع اولین قسط از اخر اردیبهشت ۹۹) تقسیط نماید. ۵- کلیه بانک‌ها و ‌موسسات اعتباری اقساط وام‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بنگاه‌های تولیدی و پیمانکاری را به بعد از آخرین قسط منتقل نمایند.

۶- کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری، وام‌های سرمایه در گردش در عقود مختلف را برای بنگاه‌های تولیدی و شرکت‌های پیمانکاری که سررسیدشان در اسفند و فروردین است، برای یک دوره حداقل شش ماه به صورت اتوماتیک تمدید نموده و دریافت بهره وام‌های فوق را نیز بدون اخذ جریمه و سود مضاعف با حداقل سه ماه تاخیر دریافت نمایند.

۷- سازمان‌های آب، برق و گاز بهای انرژی مصرفی بنگاه‌های تولیدی و شرکت‌های پیمانکاری در ماه‌های اسفند و فروردین را با تقسیط شش ماه و دریافت اولین قسط از اردیبهشت ماه وصول نمایند.

به‌رغم تاکید شفاهی مسئولان، تاکنون هیچ گونه دستور یا بخشنامه کتبی که بنگاه‌های تولیدی (به خصوص بنگاه‌های کوچک و‌ متوسط و شرکت‌های پیمانکاری) را مشمول استفاده از موارد پیشنهاد شده قرار دهد، ابلاغ نشده و در زمینه موارد مذکور کماکان به روال سابق اقدام می‌شود.

در صورتی‌که پیشنهادات فوق اجرایی نشود علاوه بر بحران کرونا، بحران بیکاری و تعطیلی بنگاهها نیز به وجود خواهد آمد که اتاق بازرگانی یاسوج بنا بر مسئولیت خود برای جلوگیری از این بحران، هشدار لازم را می‌دهد.

همچنین یادآور می‌شود که اتاق بازرگانی یاسوج رونوشت این نامه را برای نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری استان و رئیس اتاق ایران نیز ارسال کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز