خبرگزاری کار ایران

قولی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معاون وزیر اقتصاد گرفت؛

 راه اندازی بازار بورس در کهگیلویه و بویراحمد/ مصوبه طلایی گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۶۸۳

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کمک بخش خصوصی و با فراهم سازی زیرساخت های دسترسی به شبکه بورس در استان، بخشی از بازار بورس تهران در یاسوج، مرکز استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حسین کلانتری در نشست شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهارداشت: باید با تمام توان برای حذف قوانین مزاحم و موانع تولید گام برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بحث رونق تولید را شاه ‌بیت عملیاتی کار دولت در استان دانست و تاکید کرد: سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته در راستای کمک به تولید است.

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم اما اکنون مجامع بین المللی به رشد ایران در عرصه های مختلف اعتراف می کنند.

کلانتری در خصوص انتقاد اتاق بازرگانی یاسوج از طولانی بودن روند اخذ مجوزها در این استان، گفت: فرآیند صدور مجوزها در بسیاری از موارد هم طولانی نیست و گاهی مجوز یک روزه و یک هفته ‌ای هم صادر می ‌شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با این حال در بحث پنجره واحد مصوب کردیم کسی که دنبال مجوز است از روزی که به فرآیند اخذ مجوز ورود می‌ کند حداکثر تا یک ماه تعیین تکلیف شود و اگر مراجعه‌ کننده‌ای ادعا کند که بعد از یک ماه پاسخش داده نشده با جدیت پیگیری می‌ کنیم زیرا وظیفه ما تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد موظف شده ‌اند نیازمندی‌ های خود را از محصولات و تولیدات بومی استان تامین کنند مگر در مواردی که نیاز آنها در استان وجود نداشته باشد، افزود: نگاه ما به تولید کننده باید مثل نگاه به یک رزمنده باشد و باید با کمک اتاق و دستگاه‌ های دولتی بازار هدف و عرضه محصولات استان را مشخص کنیم.

کلانتری به ظرفیت ‌های قانون بودجه در حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: سه دستگاه اجرایی استان در بحث تهاتر آن طور که خواستیم عمل نکردند که با مقامات کشوری آنها مکاتبه کردیم و در حال حاضر میزان تهاتر استان در این سه حوزه از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظیفه ما رفع موانع برای مجری است و خیلی جاها مجوزها داده شده اما مجری پای کار نیامده است، عنوان کرد: مجوزهای حدود 875 طرح در حوزه‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی استان با حجم سرمایه‌گذاری 25 هزار میلیارد تومان صادر شده که در این موارد مجری باید پای کار بیاید.

کلانتری با تاکید بر اینکه دولت و مدیران دولت یازدهم رقیب بخش خصوصی نیستند بلکه یار بخش خصوصی هستند به حوزه مالیاتی اشاره کرد و افزود: در برخی شهرستان‌ های استان مانند دنا و چرام سطح ادارات مالیاتی پایین است که امیدواریم سازمان امور مالیاتی آنها را به صورت واحد‌های مستقل درآورد.

وی به بحث منابع و مصارف بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و عنوان کرد: با توجه به اینکه این استان جزو استان ‌های کمتر برخوردار محسوب می ‌شود، نیاز است منابع بیشتری به بانک‌ های آن تزریق شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به وضعیت بانک‌های خصوصی استان، گفت: باید حدود 80 درصد سپرده‌های بانک‌ های خصوصی در خود استان سرمایه ‌گذاری شود و اکنون شاهد چنین موضوعی نیستیم.

کلانتری با بیان اینکه بیمه ایران مستقل تنها در دو شهرستان استان وجود دارد، ابرازکرد: می طلبد وزارت اقتصاد و دارایی تمهیداتی اتخاذ کند که بیمه ایران در همه شهرستان‌ های استان راه‌ا ندازی شود.

وی همچنین خطاب به معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود کمتر توسعه ‌یافتگی اما بخش خصوصی فعال و توانمندی دارد، گفت: این استان بازار بورس ندارد و بخش خصوصی ما دستش از بازار سرمایه کوتاه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از وزارت اقتصاد و دارایی انتظار داریم از ایجاد بازار بورس در این استان حمایت کند و ما هم قول می ‌دهیم با کمک بخش خصوصی توانمندمان، فضا و زیرساخت ‌های این موضوع را فراهم کنیم.

جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی در این نشست و در پاسخ به درخواست استاندار قول داد در صورتی که مکان و زیرساخت ‌های دسترسی به شبکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود بخشی از نمایندگی بازار بورس تهران در یاسوج فعال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز