خبرگزاری کار ایران

کیانیپور در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:

تامین اجتماعی مهلت ندهد بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد زمین گیر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۳۰۹

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مدیران ارشد استان در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی یاسوج،" جبار کیانی پور " رئیس اتاق بازرگانی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به مشکلات بخش خصوصی با سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل قصور بعضی از دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با قراردادهای خود با بخش خصوصی با برخی از مشکلات روبرو شده است.

وی گفت: برخی پروژه‌ها هم به دلیل کمبود اعتبار و یا معارضات اجتماعی تعطیل شده‌اند و می‌بایست وضعیت پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن به سازمان تأمین اجتماعی اعلام بشود.

کیانی‌پور افزود: بعقیده ما سازمان تامین اچتماعی دچار یک ابر چالش در کشور است، بحث مستمری بگیران، بازنشستگان و کارهای سخت و زیان آور و همه اینها، مدیران تأمین اجتماعی را وادار کرده که علیه شرکای واقعی‌شان وارد میدان شوند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: سازمان تأمین اجتماعی قراردادی را که تعیین تکلیف نشده و مثلاً میزان قراردادی پنج میلیارد تومان بوده و با 100 میلیون تومان خاتمه یافته است یا با 100 میلیون تومان بر زمین مانده و صورت وضعیت دارد، ولی بگیر و ببندهای حق 6 دهم درصد، حق بیمه پنج میلیاردی را از بخش خصوصی مطالبه کرده، حساب‌های ما را مسدود کرده و از حساب‌های ما به شیوه های مختلف پول برداشت کرده است.

کیانی‌پور افزود: طبق ماده 38 تأمین اجتماعی، کارفرما باید شرایط واریز شش دهم درصد را برای تأمین اجتماعی فراهم کند ولی چون تأمین اجتماعی زورش به دولت نرسیده و یا نمی‌رسد و نمی‌تواند حق خود را از دولت بگیرد یا دولت نتوانسته است به تعهداتش عمل کند، بخش خصوصی را زمین گیر کرده است، ما را به حدی ایزوله کرده و به حدی با اعصاب و روان مان بازی کرده که واقعاً ادامه کار برای ما ممکن نیست.

این فعال اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: من این موضوع را به اتاق بازرگانی ایران گزارش دادم و آن را به ماده 12 احکام دائمی بردیم و مصوب شد که جلسه‌ای در دفتر خانم دکتر جنیدی با حضور اتاق بازرگانی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تأمین اجتماعی، وزرای اقتصادی تشکیل و تعیین تکلیف شود.

کیانی‌پور از مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست سه ماه به اتاق بازرگانی یاسوچ فرصت داده شود تا نگرانی بخش خصوصی در این ارتباط تعیین تکلیف شود.

این فعال اقتصادی گفت: الان بگیر و ببندها دوباره شروع شده، از آقای استاندار خواهش دارم به دستگاه‌های اجرایی دستور بفرمایند که حداکثر ظرف 10 روز آینده وضعیت قراردادها با تأمین اجتماعی مشخص کنند. تمام فضای کسب و کار استان کهگیلویه و بویراحمد متأثر از فضای عمرانی است. یک پروژه بخش خصوصی به اندازه 15 کارخانه در ناحیه صنعتی اشتغال واقعی دارد.

وی گفت: بخش خصوصی هزارمیلیارد تومان مطالبات از دولت در استان دارذ. بخش اقتصادی مستحق رفتار شرکای اقتصادی خود نیست. ما از سازمان تأمین اجتماعی فرصت چند ماهه می‌خواهیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: اگر می‌خواهید بخشنامه‌ای صادر کنید با بخش خصوصی مشورت کنید. بخشنامه آمده برای تمدید ضمانت نامه‌های بانکی می‌بایست حداقل هر روز ده ضمانت نامه را تمدید کنید، این باعث می‌شود بانک بخش خصوصی را با به اجرا گذاشتن سفته و برگشت زدن چک در فشار قرار دهد. این اتفاق اگر بیفتد بخش اقتصادی بزرگ ما را زمین گیر می‌کند. 

کیانی‌پور گفت: به عنوان عضو اتاق ایران از استاندار و از دیگر مسئولان خواهشمندم به بانک مرکزی نامه بنویسند و تشریح کنند که در صورت اجرای این بخشنامه، بخش خصوصی زمین گیر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز