خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

اگر تدبیر باشد خشکسالی مانع نیست / تحریم ها نباید بهانه‌ای برای کم کاری شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در جریان حقوق پایین کارمندان هستم و کمیته‌ای را برای بررسی تبعیض‌ها در پرداخت‌های مأمور کردم، اما این محدودیت‌ها در کنار چالش‌هایی چون خشکسالی و تحریم‌ها نباید بهانه‌ای برای کار نکردن و یا کم‌کاری شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، الیاس تاج‌الدینی در جمع کارکنان و کارشناسان اداره جهادکشاورزی شهرستان باشت گفت: خشکسالی و تحریم‌ها در کنار مشکلات ریشه‌ای مالی و رفاهی در بخش کشاورزی، محدودیت‌های زیادی به وجود آورده است اما حقیقتا انتظار می‌رود دغدغه اصلی کارشناسان ما مسائل فنی و علمی باشد و بیش از این به مسائل اصلی کشاورزی ورود کنید.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: خشکسالی وجود دارد اما اگر تدبیر باشد و راهکار، نمی‌تواند یک مانع باشد؛ از طرفی تحریم‌ها نیز با توجه به ماهیت بخش کشاورزی، کمترین اثر را در این بخش دارد و این‌ها هیچ‌کدام نباید بهانه و مانع در راه تولید و خدمت باشد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کارشناس باید اهل ایده و راهکار باشد، هنر ما این است که یک رودخانه   از کنار ما رد می‌شود چند تا درخت کنار آن بکاریم، این را خود کشاورزان بهتر از ما بلد هستند شما باید روی این موضوع وقت بگذارید که چطور می‌شود از یک مترمکعب آب، یک گرم بیشتر محصول کشاورزی و ماده خشک تولید کرد.

تاج‌الدینی در پاسخ به دغدغه یکی از همکاران خود مبنی بر بی‌توجهی به دیدگاه کارشناسان در صدور بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، تأکید کرد: هیچ الزامی وجود ندارد که ما منتظر بمانیم تا بقیه ما را هل دهند، اگر کارشناسی ایده و دیدگاهی در مورد اولویت‌های پهنه و شهرستان خود دارد آن را منعکس کند؛ به عنوان مثال اگر برای مبارزه با یک بیماری ملی دستورالعملی صادر می‌شود، این نافی کارهای محلی و مبارزه با سایر بیماری‌هایی که شاید در یک منطقه اولویت بیشتری داشته باشند، نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به چندین پروژه مهم در دست اجرا در شهرستان، باشت گفت: پروژه تجهیز اراضی چاه تلخ و چالموره و دره باشت به آبیاری تحت فشار، حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برای طرح مشابه دیگری در غورک باشت نیز گفت: جهاد کشاورزی در زمینه آب و خاک به خوبی به وظایف خود عمل می‌کند و انتظار ما این است که کشاورزان و صاحبان اراضی برای پرداخت سهم مشارکتی خود، اقدام کنند.

تاج‌الدینی همچنین تشکیل تعاونی‌های آب‌بران را از اولویت‌های این سازمان برای تحویل پروژه‌ها به خود مردم برشمرد.

عبدالعلی بهاالدینی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تأکید بر مشارکت ۱۵ درصدی کشاورزان در پروژه‌های حوزه آب و خاک، از مدیر جهاد کشاورزی باشت خواست تا به کمک بخشداران و فرماندار این شهرستان مردم را به پرداخت سهم خود و همچنین تشکیل تعاونی‌های آب‌بران به ویژه در ۲ پروژه غورک و چالموره و چاه تلخ ترغیب کنند.

وی افزود: بحران آب و کم‌آبی‌ها با یک نفر و یک اداره قابل حل شدن نیست لذا بدون آنکه به گذشته برگردیم که چرا ۳۰ سال پیش فکر چنین روزی را نکردیم، هنوز هم دیر نشده و باید از امروز برای آب‌های موجود، طرح و برنامه و دغدغه داشته باشیم.

این مسئول سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست جهاد کشاورزی رفتن به سمت و سوی حذف آبیاری‌های بارانی و توسعه آبیاری نواری (تیپ) است اما این موضوع نیاز به پذیرش از سوی کشاورزی و اصلاح بافت فرهنگی دارد.

بهالدینی یادآور شد: نگاه بخشی در جهاد کشاورزی آسیب‌زا بوده و اگر همه بخش‌ها زیر لوای یک هدف واحد و تحت عنوان یک پیکیره فعالیت کنند، جهاد کشاورزی معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز