خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد:

کشته شدن 94 نفر در سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۰۹

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشته شدن 94 نفر در شش ماهه اول امسال در سوانح رانندگی این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، کامروز امینی گفت: بر اساس این آمار 94 نفر در شش ماهه سال 97 در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته با 91 نفر فوت ناشی از حوادث رانندگی، افزایش 2/3 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه 53 درصد فوتی‌ها در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد معاینه شده‌اند، اظهار داشت: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی، شهرستان‌های بویراحمد و دنا 50 مورد ، گچساران 23 ،کهگیلویه 19 و بهمئی 2 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 82 درصد فوتی ها در مسیر های برون شهری ، 11 مورد از تصادفات درون شهری، 78 مورد برون شهری و پنج مورد جاده روستایی بوده است.

امینی، 53 درصد متوفیان را متاهل عنوان و خاطرنشان کرد:‌ از این تعداد 22 نفر زن و 72 نفر مرد بوده که 44 نفر آنها مجرد و 50 نفر متاهل بوده اند.

فروردین ماه در صدر ماه های پر حادثه

وی بیشترین آمار ثبت فوتی ها در را ماههای فروردین 22 نفر  و ماههای خرداد و شهریور را 19 مورد ذکر و یادآورشد:‌ از این تعداد، 19درصد عابر و 35 درصد راننده بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از تعداد 94 نفر فوت در اثر سوانح رانندگی، 33 نفر راننده، 18 نفر عابر و 43 نفر سرنشین یا ترک وسیله ثبت شده است.

امینی با بیان اینکه 53 درصد تصادفات در روز و 37 درصد در شب رخ داده است، ادامه داد:‌ 50 مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، 35 مورد در شب و 9 مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.

وی گفت: 40 مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته و 18 مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، 23 مورد واژگونی،10 مورد برخورد وسیله نقلیه با شئ ثابت و سایر موارد شامل سقوط ، حریق و نامعلوم بوده است.

40 درصد از تصادفات، منجر به فوت در محل حادثه می شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 38 مورد از تصادفات معادل 40 درصد منجر به فوت در محل حادثه شده اند و تعداد 49 نفر در بیمارستان و هفت نفر نیز در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند.

امینی افزود: 77% از علت فوتها در اثر صدمات متعدد و 19% درصد علت فوت بر اثر ضربه مغزی و مابقی در اثر خونریزی بوده است.

وی آمار مصدومین ناشی از تصادفات شش ماهه امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد را 2 هزار و 839 نفر برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ از این تعداد 2 هزار نفر مرد و 839 نفر زن بوده اند که در  مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار دو هزار و 802 نفر افزایش 3/1 درصدی داشته است.

امینی افزود:‌ بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومین ناشی از حوادث رانندگی بر حسب جمعیت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز