خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در همایش سراسری دبیران اجرایی خانه کارگر در یاسوج:

طرح تحول سلامت خیانت به کارگران است/ این طرح فقط درآمد پزشکان را بالا برد/ خسارت 40 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت به کارگران

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۵۷۱

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور از عملکرد وزیر بهداشت دولت های یازدهم و دوازدهم انتقاد و تاکیدکرد : طرح تحول سلامت 40 هزار میلیارد تومان به جامعه کارگری ضرر زده است.

اکبر شوکت در حاشیه همایش سراسری خانوادگی دبیران اجرایی خانه کارگر کشور در هتل آزادی یاسوج در گفت و گو با ایلنا گفت: قرار بود در طرح تحول سلامت، نظام ارجاع به پزشک خانواده ارجاع شود اما یکی نیست بپرسد آقای وزیر بهداشت، نظام ارجاع به پزشک خانواده ها چه شد؟ 

وی گفت: در طرح تحول سلامت تنها چیزی که شاهد بودیم افزایش 300 درصدی تعرفه پزشکان در یکسال اخیر بوده وافزایش در‌آمد ماهیانه پزشکان هستیم.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور با بیان اینکه ‌چرا یک جراح عمومی در بیمارستان یاسوج باید ماهیانه 30 تا 50 میلیون تومان حقوق بگیرد، افزود : تازه این کف دریافتی یک پزشک  جراح عمومی است، دریافتی بیش از 100 میلیون تومان هم  پس از اجرای طرح تحول سلامت داریم.

شوکت گفت: آقای وزیر بهداشت برای پزشکان کاری را انجام دادند که ظلمی بزرگ در حق جامعه کارگری است زیرا  افزایش حقوق پزشکان از جیب کارگران پرداخت می‌شود.

وی طرح تحول سلامت را خیانت به جامعه کارگری دانست و اظهارداشت: اجرای این طرح شبیه هدفمندی یارانه‌ها است.

طرح تحول سلامت فقط درآمد پزشکان را بالا برد

شوکت از درخواست خود برای نشست مشترکی با کارشناسان وزارت بهداشت جهت جلوگیری از هرگونه خسارت و زیان به جامعه کارگری در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت هم خبرداد و خاطرنشان کرد: باوجود رایزنی های متعددی که با وزارت بهداشت در این ارتباط داشتیم متاسفانه آنان حاضر به برگزاری چنین نشستی نشدند.

وی با تاکید براینکه وزیر بهداشت براساس دانش و آگاهی کامل طرح تحول سلامت را با هدف افزایش حقوق پزشکان در کشور اجرا کرد، یادآورشد: بخاطر اینکه این طرح را اجرایی کنند عناوینی همچون پزشک خانواده و نظام ارجاع هم به آن اضافه کردند و درحالی که هیچکدام از این عناوین در طرح تحول سلامت اجرایی نشد.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور افزود: تنها چیزی که در طرح تحول سلامت اجرایی شد افزایش درآمد پزشکان بود و نتیجه همین افزایش ایجاد فاصله طبقاتی بین خود پزشکان و پرستاران و سایر کادر بیمارستانی بود.

بیرون کشیدن 35 هزار میلیاردتومان از جیب کارگران

شوکت با بیان اینکه الان بخش زیادی از جامعه پرستاری کشور از اجرای طرح تحول سلامت گلایه دارند، تصریح کرد: در شش سال گذشته حدود 35 هزار میلیارد تومان از جیب کارگر در طرح تحول سلامت بیرون کشیده شد.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون برای پرداخت مستمری مجبور به گرفتن وام است  تا بتواند مستمری،  مستمری بگیران خود را پرداخت کند.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور با تاکید براینکه وزیر بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت 40 هزار میلیارد تومان به جامعه کارگری خسارت و ضربه زده است، خاطرنشان کرد: بخاطر همین طرح تحول سلامت است که امروزه می بینیم در استان کهگیلویه و بویراحمد سازمان تامین اجتماعی تنها یک بیمارستان 32 تخته دارد درحالی‌که بایستی این بیمارستان 100 تختخوابی می‌بود.

شوکت گفت: مدیران عاملی که قبلا هم در سازمان تامین اجتماعی آمدند اشتباهات زیادی داشتند ولی امیدواریم بودیم با آمدن آقای نوربخش شاهد تغییر و تحولاتی باشیم که متاسفانه با اجرای طرح تحول سلامت، تمام دغدغه‌های آقای نوربخش پرداخت حقوق جامعه مستمری بگیران و بدهی های وزارت بهداشت شده است.

حذف سود 122 هزار میلیارد تومانی

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور گفت: اخیرا هم شنیده‌ایم که کار خود را تکمیل و مصوبه ای را به هیئت دولت برده اند که سود مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نکنند و این بدان معناست که از 182 هزار میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی تنها بین 50 تا 60 هزار میلیارد تومان به این سازمان پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز