خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مادوان از توابع بویراحمد عنوان کرد ؛

ترک تحصیل دانش آموزان مادوانی به دلیل نبود فضای آموزشی

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۳۱۸

رئیس شورای شهر مادوان از توابع بویراحمد در استان کهگیلویه وبویر احمد، ‌از ترک تحصیل برخی دانش آموزان این شهر به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های تحصیلی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حاتم پیام در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و گو با رسانه‌های استان  با تاکید براینکه کمبود فضای آموزشی در  شهر مادوان برای خانواده ها و خود دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به بحران رسیده است، اظهارداشت: کمبود فضای فیزیکی باعث شده تا برخی دانش‌آموزان ترک تحصیل کنند.

وی بدون اشاره به آمار دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده مادوان گفت: متاسفانه نشست‌های آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم بی فایده بوده و کمکی به حل مشکل نکرده است و خانواده‌ بیشتر این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل‌شان به یاسوج مهاجرت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مادوان همچنین گفت: در این نشست ها وضعیت کنونی و مشکلات روبه گسترش دانش آموزان این شهر را طرح می‌کنیم تا مسئولان مرتبط چاره‌اندیشی کنند اما متاسفانه تاکنون هیچ چاره اساسی برای رفع این مشکلات اندیشیده نشده است به همین دلیل مردم هم انگیزه ای برای شرکت در این نشست‌ها ندارند.

وی از مهاجرت بی رویه مردم شهر مادوان که در پنج کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است هم خبرداد و اظهارداشت: اغلب کسانی که اقدام به مهاجرت می کنند فقط برای ادامه تحصیل فرزندان شان مهاجرت کرده که به یقین سبب گسترش حاشیه‌نشینی گسترده در شهر یاسوج خواهد انجامید.

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان از توابع شهرستان بویراحمد در ادامه از خواسته دستگاه‌های مرتبط برای رفع مشکلات کمبود فضای آموزشی هم انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌های متولی خواستار اختصاص زمینی برای ساخت مدارس  از شهرداری هستند  در حالی‌که شهرداری مادوان در زمین مورد نیاز تاسیسات خود مانده است .

به گزارش ایلنا از یاسوج، بنا بگفته غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا از مجلس شورای اسلامی بیش از 60 هزار نفر در شهر مادوان که در پنج کیلومتری یاسوج واقع شده سکونت دارند. اما ‌رشد چشمگیر مهاجرت‌ها این شهر را با کمبودهای جدی در حوزه‌های مختلف مواجه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز