خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد:

دلیل سنددار نشدن املاک دولت ، همکاری نکردن دستگاه‌های دولتی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۶۴

مدیرکل امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد از سنددار بودن ۶۵ درصد املاک دولت در این استان خبرداد و دلیل سنددار نشدن تمام املاک دولت در این استان را همکاری نکردن برخی دستگاه‌های دولتی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، غضنفر آرام در نشست رسانه‌ای گفت: متاسفانه برخی دستگاههای دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل اقتصاد و دارایی برای سنددار کردن املاک دولتی همکاری نمی‌کنند که اگر این همکاری‌ها انجام شود بدون شک تمامی املاک دولتی در استان سنددار می شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمدهای استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به مالیات‌ها است، خاطرنشان کرد: ۱۳۹۰ خانه سازمانی در این استان داریم که ۱۸۴ واحد آن از طریق مزایده به فروش رفته است.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۲ واحد سازمانی به خانواده‌های معظم شاهد در این استان واگذار شده و ۴۵۶ واحد دیگر نیز قابل فروش است.

آرام در ادامه کار ذی‌حسابان در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان این استان را هم سخت ارزیابی کرد و یادآورشد: نیازمند همراهی برخی دستگاه‌های اجرایی برای استقرار ذی‌حساب در این دستگاه‌ها هستیم.

وی گفت: ذی‌حسابان باید مستقل بوده و استقلال لازم را داشته باشند تا دستگاه و یا شرکت دولتی دچار فساد اقتصادی نشود.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حقوق و مزایای ذی‌حسابان توسط این اداره کل پرداخت می شود، تصریح کرد: از دستگاه‌هایی که ذیحساب مستقر نداریم می‌خواهیم اقدام به جذب ذیحساب اداره کل اقتصاد و دارایی بکنند.

آرام با تاکید براینکه براساس قانون منازل سازمانی باید به فروش برسد، ادامه داد: این منازل بعد از فروش در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در بحث وصول مطالبات در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی داریم و در سال‌جاری باید ۲۷۸ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شود که تاکنون ۶۲ درصد این میزان وصول شده است.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد، خرید ماشین الات خارجی براساس توافق سازمان مدیریت و برنامه ریزی با دستگاههای اجرایی را در این استان بلامانع دانست و اظهارداشت: سقف خرید ماشین آِلات براساس توافق بین دستگاه و سازمان مدیریت مشخص می شود و این اداره کل دخل و تصرفی در این توافقات ندارد.

آرام از سرمایه گذاری خارجی ۲.۶ دهم میلیون دلاری در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: در بحث سرمایه گذاری خارجی درحال تلاش برای افزایش این میزان هستیم.

وی گفت: ۹۸ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های گاز و پتروشیمی بوجود آمده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز