خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اینکه بگوئیم تحریم‌ها اثرگذار نبوده درست نیست/ افتتاح 21 بیمارستان جدید در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۷۲۸

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اینکه بگوئیم تحریم‌ها اثرگذار نبوده درست نیست. فضای خاصی در کشور حاکم شده و همه هم این را می دانند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمدجعفر علیزاده در نشستی با نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: فضای خاصی برکشور ما حاکم شده و همه هم این موضوع را می دانند.

وی خاطرنشان کرد:‌ مشکلات کنونی که در کشور حاکم شده در دست ما نیست و متاسفانه مسائل درآمدی کشور تاثیر منفی زیادی در این امر داشته است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی ایران از تخصیص بسیار پایین اعتبارات در چندساله اخیر خبرداد و یادآورشد: در سال گذشته کمتر از 20 درصد تخصیص ها را گرفته‌ایم.

علیزاده در حاشیه بازدید از بیمارستان‌شهید جلیل یاسوج در پاسخ به این سئوال ایلنا که تحریم‌ها تا چه میزان بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی ایران اثر گذاشته است؟ گفت: اینکه بگوئیم تحریم‌ها اثر نداشته درست نیست.

وی گفت: تحریم‌ها یک هجمه جهانی داشت و مسائل و مشکلاتی را نیز ایجاد کرده اگرچه بسیاری از بیمارستان‌ها در همین دولت احداث و تجهیز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سئوال که چه تعداد بیمارستان در این دولت ساخته و به بهره برداری رسیده است؟ گفت: الان حضور ذهن ندارم ولی امسال و در همین یک هفته اخیر 2 بیمارستان افتتاح و پنجشنبه همین هفته نیز یک بیمارستان دیگر افتتاح می شود.

افتتاح 21 بیمارستان در سال‌جاری

علیزاده از افتتاح 21 بیمارستان با 44 هزار تخت بیمارستانی در سال‌جاری خبرداد و یادآور شد: از این تعداد بیمارستان 9 بیمارستان در مرحله تجهیز و آماده سازی برای افتتاح است.

وی گفت: این حرکت،حرکت بزرگی است و خدا کمک کرد و از منابع مختلف از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر منابع قسمتی از اعتبارات تامین شد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی ایران با اشاره به اینکه روند فعالیت مان در دولت تدبیر و امید روند درستی بوده اگرچه در برخی نقاط اوضاع حالت حضیض داشت اما روند ساخت و سازها پیوسته بود، خاطرنشان کرد: گاه گاهی فعالیت ها کم می شد اما هیچ وقت متوقف نشد.

علیزاده افزود: در مقوله بیمارستان سازی هم ما توانستیم پیوسته فعالیت‌ها را ادامه دهیم و هیچوقت طرح‌ها متوقف نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پیش بینی می کنید تحریم های آینده ( آبان ماه جاری) تاثیری بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی داشته باشد؟ هم اظهار داشت: این سئوال در سطح من نیست و در سطح دولت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جلسات متعددی با عناوین اقتصاد مقاومتی براساس رهنمودهای رهبری انقلاب در دولت برگزار شده و البته 40 سال است که انقلاب ما از این مسائل زیاد داشته است.

علیزاده افزود: پیوسته درگیر این مسائل بوده ایم و توانسته ایم به سلامت از این بحران ها عبور کنیم و این بار نیز نیاز به تدابیر در سطح ملی دارد که خوشبختانه جلسات متعددی در این ارتباط دولت انجام داده و می‌دهد.

وی با بیان اینکه پایه همه بحث ها باید اقتصاد و تکیه بر توانمندی درون زا باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از امکانات، تجهیزات و طراحی‌ها با استفاده از کارشناسان، مهندسین و پیمانکاران بومی صورت می گیرد و در تلاشیم این میزان به بالای 90 درصد برسد.

زمان دقیق افتتاح بیمارستان یاسوج را نمی توانم اعلام کنم

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی ایران تاکید کرد که نمی‌تواند زمان دقیق افتتاح بیمارستان یاسوج را اعلام کند.

علیزاده گفت: باتوجه به شرایط خاص کشور نمی‌توانم زمان افتتاح بیمارستان جدید یاسوج را بگویم اما یقین دارم در سالجاری این بیمارستان افتتاح می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز