خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مجوزی برای بهره‌برداری از رودخانه مهریان یاسوج صادر نکرده‌ایم/ مصوبه دولت مجوز استانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۴۱۱

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوزی برای بهره برداری و انتقال آب از این رودخانه برای پایین دست از سوی این شرکت صادر نشده است.

"رسول فرهادی"در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا از یاسوج افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون مجوزی برای بهره برداری از رودخانه مهریان یاسوج صادر نکرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که بنا به گفته مدیر آب و فاضلاب شهری یاسوج، انتقال آب از رودخانه روستای مهریان از مصوبات هیات دولت بوده است؟ هم اظهارداشت: برای انتقال آب از رودخانه روستای مهریان یاسوج به پایین دست هیچ مجوز و پروانه ای در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد صادر نشده و اگر مصوبه هیات دولت است شرکت آب منطقه‌ای استان دخالتی نداشته و ممکن است توسط خود وزارتخانه انجام گرفته باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعنوان کارشناس معتقدم که درخصوص برداشت آب از رودخانه روستای مهریان یاسوج، حقابه های اشخاص و مسایل زیست محیطی لحاظ شده و مازاد بر آن برداشت شود.

فرهادی گفت: اجرای این پروژه برای کمبود آب شرب سایر پروژه ها مثل تصفیه خانه آب شهر یاسوج باید با سرعت بیشتری پیگیری و به دیگر مخازن آب این شهر متصل شود.

 وی با بیان اینکه بهره برداری از " سدتنگ سرخ بویراحمد " یکی از راهکارهای اولویت دار برای تامین آب شرب و صنعتی شهر یاسوج و روستاهای حومه آن است، خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه " چم گنجشگی یاسوج " نیز یکی دیگر از راهکارها در این ارتباط است.

وی گفت: با احداث و تکمیل پروژه های عنوان شده می توان آب پایدارتری را برای مشترکین آب در یاسوج و روستاهای حومه تامین کرد.

مصوبه دولت برای انتقال آب رودخانه مهریان یاسوج فاقد مجوز استانی از شرکت آب است

به گزارش ایلنا از یاسوج، براساس آنچه معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشته است متاسفانه مصوبه هیئت دولت در پروژه انتقال آب از رودخانه روستای مهریان یاسوج فاقد مجوز استانی برای انتقال و بهره برداری است.

روز گذشته هشتم خردادماه 1397 بنا به گفته " سیدمنصور نوروزی" رئیس شورای اسلامی روستای مهریان، تعدادی از باغداران و کشاورزان این روستا در اعتراض به پروژه انتقال آب از رودخانه این روستا بازداشت و روانه زندان شدند.

" سیدغضنفر رمضانی" دیگر عضو شورای اسلامی روستای مهریان از ضرب و شتم معترضان و مصدوم و بستری شدن یکی از اعضای شورای اسلامی این روستا به نام  " سیدصفی الله احمدی " در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هم خبرداد.

" قاسم قلندری " مدیر آب و فاضلاب شهری یاسوج اما اجرای پروژه انتقال آب از رودخانه مهریان به شعاع روستاهای مهریان ، بلهزار ، بنسنجان ، مادوان ها و بخشی از منطقه شهری شرف آباد را قانونی دانست و تاکید کرد هرکس با اجرای این پروژه مخالفت کند براساس قانون با وی برخورد می شود.

بگفته وی، اجرای این پروژه دارای مجوزهای صادره از میراث فرهنگی، امور آب ، منابع طبیعی و محیط زیست است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، روستای مهریان یاسوج دارای تنگه های پرآب و درختان سربه فلک کشیده‌ای است که همواره محل اسکان گردشگران و میهمانان نوروزی مختلف سال است.

بنا به گفته اهالی، اجرای پروژه انتقال آب ازرودخانه روستای مهریان سبب خشکی و نابودی 800 هکتار اراضی کشاورزی و باغی می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز