خبرگزاری کار ایران

رئیس ثبت احوال گچساران:

تبعه های افغانی‌تبار ساکن ایران تا سن 18 سالگی فاقد شناسنامه‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۱۷

رئیس ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبعه‌های افغانی‌تبار ساکن ایران که زوج یا زوجه های ایرانی دارند تنها گواهی تولد دریافت کرده و تا سن 18 سالگی فاقد شناسنامه هستند.

 عطا گرجی نژاد در گفت و گو  با ایلنا افزود: تبعه‌های افغانی تبار که با زن ایرانی ازدواج کرده و ازدواج خود را ثبت کرده‌اند برای دریافت گواهی و شناسنامه باید از طریق استانداری اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در شهرستان گچساران آیا واقعه ولادتی داریم که در اداره ثبت احوال این شهرستان به ثبت نرسیده باشد؟ اظهارداشت: 2 مورد ولادت ثبت نشده در این شهرستان داریم که یک مورد مربوط به نوزاد چهارماهه ازدواج غیردائم و یک مورد هم کودک هفت ساله‌ای است.

رئیس ثبت احوال گچساران گفت: والدین نوزاد چهارماهه بعد از مدت ها ازدواج شان را ثبت کرده و اما اقدام به گرفتن شناسنامه نوزاد نکرده بودند.

گرجی نژاد از جریمه 600 هزار ریالی برای کسانی که شناسنامه دریافت نمی کنند خبرداد و خاطرنشان کرد:‌این افراد تا شش ماه می توانند بعد از تولد شناسنامه دریافت کنند.

وی گفت: تلاش می کنیم که تمامی ولادت ها به روز ثبت شود و اکنون در شهرستان گچساران واقعه ولادت به روز ثبت می شود.

به گزارش ایلنا، شهرستان گچساران از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد 120 کیلومتر فاصله دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز