خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد از گرانی مایحتاج مردم به بهانه زلزله/ نیاز به 100هزار چادر برای اسکان زلزله زدگان/ آسیب به 5 هزار منزل مسکونی در بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۳۸

فرماندار بویراحمد با ضروری خواندن همکاری مردم و بازاریان شهر یاسوج در روزهای بحرانی، نسبت به برخی سوء استفاده ها در گران‌کردن کالاهای مورد نیاز مردم این شهرستان در روزهای زلزله انتقاد کرد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، "شاهرخ کناری" در جمع تعدادی زیادی از زلزله‌زدگان شهر یاسوج و برخی روستاهای شهرستان بویراحمد در محل فرمانداری این شهرستان گفت:‌ متأسفانه هر متر پلاستیک از شش هزار و 500 تومان به ۱۱ هزار تومان و گاهی هم بیشتر رسیده است.

وی با انتقاد از کسانی که در روزهای وقوع زلزله در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد به فکر سوء استفاده از وضعیت موجود هستند، خاطرنشان کرد:‌ پنج هزار خانه در بویراحمد آسیب دیده‌اند و بعضی نیاز به تعمیر و تعدادی هم باید دوباره بازسازی شود.

مردم به شایعات توجه نکنند/ 100 هزار چادر برای اسکان زلزله زدگان نیاز است

فرماندار بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه افرادی داریم که الان چهار سال در «کما» بسر می‌برد، جانبازانی داریم که شرایط حضور در کمپ‌های ما را ندارد، ادامه داد: انتظار داریم مردم همکاری بیشتر کنند و اصلاً به شایعات توجه نکنند.

کناری گفت: وضعیت شهرستان بویراحمد در موضوع زلزله نه سفید و نه قرمز است. هنوز پس‌لرزه‌هایی داریم و با توجه به اینکه در وضعیت زرد قرار داریم، انتظار داریم که مردم هم همکاری کنند و اجازه دهند به معلولین، جانبازان با وضعیت نامناسب و زنان بی‌سرپرست که شرایط حادی دارند، کمک کنیم.

وی جمعیت شهرستان بویراحمد را ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ذکر و اظهار داشت: در این شهرستان میهمان و دانشجویان نیز حضور دارند که اگر برای هر چهار نفر یک چادر در نظر بگیریم، ۱۰۰ هزار چادر نیاز داریم و از طرفی همه خانواده‌ها دوست دارند که در بیرون از خانه‌ها سکونت داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد افزود: به اردوگاه‌های اسکان موقت ۴۰ چادر اضافه کردیم و هر چقدر ظرفیت داشته باشیم چادر اضافه می‌کنیم.

امکانات شهرستان بویراحمد محدود است 

کناری از محدود بودن امکانات شهرستان بویراحمد هم گلایه کرد و یادآور شد: هم اکنون در این شهرستان هم شاهد بارش باران و هم وقوع زلزله و پس‌لرزه هستیم و از سویی ظرفیت شهرستان به لحاظ امکانات و تجهیزات محدود است.

وی گفت:‌ ۱۵۰ نفری که الان در اینجا تجمع کرده‌اند و بیان می‌کنند که شرایط‌‌شان حاد است، الان ۱۰ خودرو در اختیار هلال احمر قرار داده‌ایم که محل سکونت این ۱۵۰ خانوار را فوری بازدید کنند و اگر خانه‌های آنها قابل سکونت نیست به آنان چادر بدهند.

فرماندار بویراحمد تاکیدکرد که به عنوان مسئول شهرستانی که اکنون هم شاهد بارش و هم شاهد وقوع زلزله و پس لرزه های آن است در منزل مسکونی خود می خوابد و استراحت می کند.

نبود امکانات برای زلزله زدگان و چادرنشینان نگران کننده است

به گزارش ایلنا از یاسوج، صبح امروز جمع زیادی از اهالی شهر یاسوج و روستاهای اطراف این شهر ، " مادوان، مارگون، بلهزار، بنسنجان، اکبرآباد " جلوی فرمانداری بویراحمد تجمع کردند.

آنان نسبت به نبود امکانات و خدمات رسانی مسئولان اعتراض و گلایه کردند.

این روستائیان بیان می‌کردند که منازل مسکونی شان بر اثر زلزله دچار خسارت‌های شدیدی شده و حتی دیگر قابل سکونت نیست.

یکی از اهالی این روستا بیان کرد: منازل مسکونی ما به دلیل شدت زلزله دیگر قابل سکونت نیست و از طرفی چادر و امکانات برای اسکان موقت نداریم و معلوم هم نیست که چادرها و امکانات را چگونه توزیع می‌کنند.

وی تصریح کرد: الان چندین روز است که در شرایط بد جوی با زن و فرزندانم بیرون از خانه شب‌ها را سپری می‌کنم.

عبدالکریم موسوی یکی دیگر از شهروندان گفت: شرایط بد جوی کار را برای مردم سخت کرده است، نبود امکانات از قبیل چادر اسکان موقت، آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی مشکلات را چند برابر کرده و مسئولان هم به ما توجه ندارند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهرهای یاسوج و سی‌سخت به همراه روستاهای شهرستان های بویراحمد و دنا در 2 هفته گذشته شاهد وقوع زلزله و پس لرزه های زلزله بوده است.

هم اکنون تعداد زیادی از ساکنین این شهرها و روستاها در چادرهای موقت اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز