خبرگزاری کار ایران

نماینده بویراحمد و دنا در گفت‌وگو با ایلنا:

دیگر هیچ هواپیمایی بر فراز دنا پرواز نخواهد کرد/ امکانات ناوبری در فرودگاه یاسوج مناسب است

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۵۹۴

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه خواستار تغییر کریدور پروازی فرودگاه یاسوج هستیم، گفت: در صورت تایید شورای امنیت ملی، دیگر هیچ هواپیمایی بر فراز قله دنا پرواز نخواهد کرد.

" غلام‌محمد زارعی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: در 2 سال گذشته، سه هزار و 200 متر باند فرودگاه یاسوج استانداردسازی و روشنایی این فرودگاه هم به نحو بسیار فنی و تخصصی مورد تجهیز و بازسازی قرار  گرفته است.

وی با بیان اینکه امکانات ناوبری در فرودگاه یاسوج مناسب است، خاطرنشان کرد: بهترین و مطمئن‌ترین زیرساخت ها هم اکنون در فرودگاه یاسوج وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: خواست ما این است که کریدور پروازی فرودگاه یاسوج تغییر و تبدیل به یک کریدور امن شود.

زارعی گفت:‌ محدود کردن فضای نظامی که ما به آن چارلی 17 و چارلی 38 می گوئیم از دیگر خواسته های ما برای ایمن سازی فرودگاه یاسوج بوده که از آن طریق بتوان کریدور امنی را برای پروازهای آینده فراهم کنیم.

هواپیماها دیگر بر قله دنا پرواز نمی‌کنند

وی با اشاره به اینکه اگر به این خواسته ما جامه عمل پوشانده شود دیگر شاهد پرواز هواپیما بر فراز ارتفاعات دنا نخواهیم بود، ادامه داد: این خواسته ما بایستی به تائید شورای امنیت ملی و کنترل فضای کشور برسد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی افزود: اگر شورای امنیت ملی خواسته کنونی ما را قبول کند بدون شک دیگر شاهد حادثه‌ای تلخ مانند سقوط هواپیمایی یاسوج در فرودگاه این شهر نخواهیم بود و هواپیمایی یاسوج مورد تهدید قرار نمی‌گیرد.

زارعی در پاسخ به این سئوال که شنیده می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جمع کردن رای اقدام به ساخت فرودگاهی با امکانات ناچیز کرده و آن را به حال خود رها کرده‌اند؟ هم تصریح کرد: این حرف از پایه بی اساس است.

دیگر هیچ هواپیمایی بر فراز دنا پرواز نخواهد کرد/ امکانات ناوبری در فرودگاه یاسوج مناسب است

فرودگاه یاسوج نیازمند سیستم ماهواره ای است

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرودگاه یاسوج نیاز به امکانات ماهواره ای دارد، اظهار داشت: تنها سه یا چهار فرودگاه کشور مجهز به سیستم رادار هستند.

زارعی افزود: رادار برای فرودگاه‌هایی‌است که تداخل پروازی دارد؛ یعنی فرودگاهی که پرواز نظامی و مسافربری دارد.

وی، امکانات ناوبری فرودگاه یاسوج را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: این فرودگاه نیازمند سیستم ماهواره ای بوده که هم کم هزینه و هم پیشرفته است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با نصب سیستم های ماهواره ای، فرودگاه یاسوج ایمن‌تر می‌شود و این خواسته اولویت دار ما بوده که اگر انجام گیرد بسیاری از دغدغه های کنونی در این فرودگاه حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز