خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد :

احتمال انحلال شورای شهر لنده وجود دارد/ شهردار لنده توسط استاندار منصوب می شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۳۵۶

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انحلال احتمالی شورای شهر لنده در این استان خبرداد و گفت: با روندی که اعضای شورای شهر در پیش گرفته‌اند احتمال انحلال شورای شهر وجود دارد.

سیدعبدالکریم عزیزی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: برای مشخص کردن شهردار لنده نشستی با حضور اینجانب و کارشناس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در شهر لنده و با حضور اعضای شورای اسلامی و مسئولان محلی برگزار شد.

وی با تشریح کامل نحوه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر لنده،خاطرنشان کرد: تعرفه ها به اعضای شورا تحویل  داده شد تا آرای موافق و مخالف خود را  با گزینه پیشنهادی شهردار این شهر  اعلام کنند.

وی افزود: اما آقایان جرنده و آهنجان به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده ، محل انتخابات را ترک و حاضر به دادن تعرفه آرای خود نشدند و البته آقای جرنده گفت که تعرفه را امشب می نویسم و تحویل می‌دهم.

عزیزی با بیان اینکه انتخابات امروز آخرین فرصت شورای شهر لنده برای انتخاب شهردار بود، تصریح کرد: با شرایط پیش آمده ما باید با وزارت کشور مکاتبه‌ای داشته و نظرنهایی آنان را جویاشده که ببینیم آیا انتخابات امروز مورد تایید هست یا خیر.

وی گفت: اگر انتخابات امروز مورد تایید وزارت کشور قرار نگیرد براساس قانون شورای اسلامی لنده منحل و شهردار نیز براساس قانون توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب خواهند شد و البته ما پیشنهاد انحلال شورای این شهر را نیز به وزارت کشور خواهیم داد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار نگرانی خود از وضعیت پیش آمده در شورای اسلامی شهر لنده، اظهارداشت:‌ مهلت داده شده به شورای شهر لنده جهت انتخاب شهردار براساس قانون به اتمام رسیده و فقط باید منتظر نظر وزارت کشور در این ارتباط باشیم.

عزیزی گفت: پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر لنده در نشست امروز حضور داشتند و البته دونفر از اعضای این شورا جلسه را ترک کردند و باید ببینیم که آیا وزارت کشور این انتخابات را تایید می کند یا خیر که اگر تایید نکند شورای شهر لنده منحل و تا چهارسال آینده این شهر، شورا نخواهد داشت.

وی از ارسال پرونده شورای شهر لنده به شورای حل اختلاف استانداری کهگیلویه و بویراحمد و به ریاست شخص استاندار این استان در روزهای آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: باید استعلامات لازم اخذ و اظهارنظر درباره وضعیت نهایی شورای شهر لنده با وزارت کشور خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که خروج تعرفه اخذرای توسط اعضای شورای شهر لنده به بیرون از شعبه اخذ رای قانونی است یا غیرقانونی؟ هم ادامه داد: به نظر ما غیرقانونی بوده و البته باید ببینیم که وزارت کشور با توجه به اینکه هر پنج نفر درزمان برگزاری انتخابات در شعبه بوده اند چه تصمیمی می گیرد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز