خبرگزاری کار ایران

غرق شدن 6نفر در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۱۴۶

از ابتدای امسال تاکنون شش نفر در رودخانه‌های کهگیلویه وبویراحمد به دلیل غرق شدگی جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ساله اخیر ۳۰ نفر در رودخانه‌ها و آبگیر‌های استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " کامروز امینی" با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است به رسانه‌ها افزود: استان با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است، اما در آمار غرق شدگی سال ۱۳۹۵ رتبه ۶ کشور را به خود اختصاص داد.

امینی ادامه داد: سال گذشته ۱۱ نفر به دلیل غرق شدگی در استان جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال ۹۴ نیز تعداد ۱۳ نفر به دلیل غرق شدن در رودخانه‌ها و آبگیر‌های این استان جان باختند،گفت: در این مدت کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ آمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی بر حسب جمعیت (به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر) در جایگاه پنجم کشور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از یاسوج، وجود دریاچه و سد‌های کوثر، مارون،شاه قاسم و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرما است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز