خبرگزاری کار ایران

زارع‌پور خبر داد:

پاداش نقدی برای باسواد شدن بی‌سوادان در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۲۰۶

ایلنا: مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از پرداخت پاداش یک میلیون تومانی برای باسواد شدن معلولان و افراد تنها بی‌سواد در روستاهای این استان خبرداد.

هادی زارع‌پور در حاشیه نشست رسانه‌ای به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: معلولان و افراد تنها بی‌سواد در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در صورت باسواد شدن پاداش یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

وی افزود: کسانی که به شیوه خودآموز در خانواده باسواد شوند نیز به هر فرد ۶۹۸ هزار تومان پاداش پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: افراد بی‌سواد در فاصله ۱۰ تا ۴۹ سال که توسط افراد خانواده باسواد شوند هر نفر ۶۹۸ هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

زارع‌پور افزود: این افراد باید به نمایندگی سوادآموزی در ادارات آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد مراجعه و پس از تأئید در سامانه سوادآموزی نسبت به باسوادی فرد اقدام کنند.

وی از پرداخت پاداش 139 هزار تومانی به بی‌سوادانی که در کلاس‌های سوادآموزی باسواد می‌شوند خبرداد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت و باسواد شوند نیز مبلغ ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

زارع پور افزود: براساس آخرین سرشماری سال۹۰ ، میزان باسوادی گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال که سال ۱۳۵۵ به میزان ۲۸/۸۶ درصد بود به ۹۱و۴۲ صدم درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش  کهگیلویه و بویراحمد با تشریح میزان باسوادی‌ها در این استان در سال‌های قبل و بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال۹۰ به تعداد ۴۰۷ هزار و ۲۰۹ نفر باسواد و بیشتر از ۴۰ هزار نفر درگروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز