خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی در دهدشت:

محور اصلی برنامه‌ششم حمایت از بیکاران جوان است/ بهبودی وضعیت اقتصادی ایران در پساتحریم

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۵۰۱

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار نگرانی از وضعیت بیکاری در کشور اظهارداشت: محور اصلی برنامه‌ ششم توسعه حمایت از بیکاران بویژه جوانان بیکار است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی لاریجانی در نشست شورای اداری شهرستان کهگیلویه در دهدشت گفت: متاسفانه وضعیت بیکاری در کشور نگران‌کننده است و برای جلوگیری از این وضعیت، محور اصلی برنامه توسعه ششم بر حمایت از بیکاران بویژه جوانان بیکار بسته شده است.

وی گفت: کشور دوره سختی از وضعیت بیکاری را پشت سرگذرانده و دوره سختی نیز پیش‌رو داریم که ما معتقدیم باید خودمان را برای کارهای جدی‌تر در حوزه اشتغال و رفع بیکاری آماده کنیم.

رئیس قوه مقننه ایران افزود: بسترهای کار باید فراهم شود و کشاورزی یکی از بسترهایی است که می‌توان برای رفع بیکاری از آن استفاده کرد.

لاریجانی، ایجاد سیستم‌های گلخانه‌ای با توجه به شرایط کمبود آب را یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای فراهم کردن بسترهای کشاورزی برای رفع معضل بیکاری عنوان کرد.

وی در بخش‌های دیگری از سخنان خود به وضعیت کنونی کهگیلویه بزرگ و اقداماتی که می‌بایست برای رفع محرومیت این حوزه اندیشیده شود اشاره کرد.

لاریجانی گفت: کهگیلویه و بویراحمد نمایندگان خوبی در مجلس دارد و «عدل هاشمی‌پور» نماینده کهگیلویه در مجلس، مرد عمل است و سابقه خوب و روحیه پرنشاط برای کار کردن دارد.

وی افزود: در دوره کوتاهی که این نماینده به مجلس آمده و مسؤولیت کمیته نفت و گاز را بر عهده دارد جایگاه خوبی برای دنبال کردن برخی مسایل است.

رئیس قوه مقننه ایران با اشاره به اهمیت محور ترانزیتی پاتاوه به دهدشت، یادآورشد: این مسیری است که خوزستان را به اصفهان وصل می‌کند و با بهره‌برداری از آن شهرستان‌های چهارگانه از بن‌بست خارج می‌شوند.

لاریجانی گفت: در بودجه سال آینده دنبال راه‌هایی هستیم که بتوان بودجه پروژه پاتاوه به دهدشت را کامل تامین کنیم و برای پیشرفت این پروژه به وزیر راه و شهرسازی سفارش خواهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: امید است با استفاده از صندوق توسعه ملی و حمایت بانک‌های عامل بتوان این بودجه را تامین کرد.

لاریجانی افزود: مشکلات پتروشیمی، جاده پاتاوه - دهدشت و سیمان سپو با نشست و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت پیگیری می‌شود.این منطقه دارای خاک مساعد بوده و رونق کشاورزی هم در این منطقه برای رفع بیکاری موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، بهره‌گیری از تمامی نیروهای انسانی در مسوولیت‌ها با هدف توسعه را ضروری خواند و اظهارداشت: ما باید از ظرفیت نیروهای انسانی بومی در راستای توسعه شهرستان و استان به خوبی استفاده کنیم.

لاریجانی با اشاره به شرایط سخت و محرومیت شهرستان کهگیلویه، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های آبی و کشاورزی این منطقه در راستای توسعه آن استفاده بهینه شود. نشستی با حضور مسئولان کشوری و استانی برای بررسی روش‌های تحرک در منطقه برگزار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط منطقه در آینده وضع امیدوارکننده‌ای پیدا می‌کند و من امیدوار هستم که در مسیر ایجاد شده شرایط بهتر شود. وضعیت اقتصادی ایران بعد از گذر از دوران سخت و پسا تحریم رو به بهبود است.

وی همچنین افزود: وضعیت اقتصادی ایران بعد از گذر از دوران سخت و پسا تحریم رو به بهبود است.

لاریجانی وضعیت بیکاری در کشور را نگران کننده دانست و بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی جوانان به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز