خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی:

یکی از ایرادات کشور وضع هرروزه قوانین است / کشور در قانون غوطه وراست

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۹۲

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی, نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی, با اشاره به انتصابات مدیران بومی دراستانهای کشور یادآورشد: مدیران بومی دارای سوابق اجرای مطلوب درکشور واستانها الویت اصلی بکار گیری در دستگاههای اجرایی مدیران درکشور است.

عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی, گفت: کشور در قانون غوطه ور است باید به سمت مقررات زدایی ورعایت قوانین باشیم.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " محسن علیمردانی, در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران استان زنجان, با اشاره به رتبه بالای فساد اداری, اقتصادی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها ی دنیا, گفت: رتبه فساد اداری ایران بعنوان کشور اسلامی بالا واصلا مطلوب و قابل قبول نیست.

علیمردانی با بیان این در کشور اسلامی این رتبه قابل قبول نیست, افزود: دراین راستا پیشگیری قبل از برخورد, از طریق مراجع قانونی موظف دارای اهمیت اساسی در کشوراست.

وی با اشاره به وظایف قانونی وپیشگیرانه سه قوه در این خصوص تصریح کرد: مجلس به دنبال تشکیل سازمانی بسیار چابک وفعال دراین زمینه است.

علیمردانی دغدغه نمایندگان مجلس را دراین راستا مهم ارزیابی کرد وگفت: فعلا نمایندگان در این زمینه فقط تذکر می دهند و مجلس دراین مورد خیلی نقش موثر ندارد, انتظار می رود در این حوزه برخورد قاطع از طریق مراجع مرتبط اعمال شود.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی, با اشاره به بحثنحوه قوه قضائیه دراین زمینه خاطر نشان شد: خلاء های قانونی و وضع قوانین زاید ودست وپا گیر در این راستا حائز اهمیت است.

علیمردانی, با بیان اینکه قویه قضائیه باید در بحثمقررات زدایی به صورت لایحه در این خصوص پیگیری داشته باشد, تصریح کرد: کسی در مورد عدم مشکلات اداری ایران حرفی ندارد.

نائب رئیس کمیسیون مفاسد اقتصادی با بیان اینکه با گسترش دولت الکترونیک و اجرای کارهای اساسی در این زمینه می تواند نقش اساسی ایفاء کرد, افزود: درایران به حد کافی در حوزه های مختلف قانون وضع شده است و کشور در قانون غوطه وراست, با ید دراین راستا به سمت مقررات زدایی ورعایت قوانین در کشور باشیم.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی, درادامه با اشاره به انتصابات مدیران بومی و غیر بومی دراستانهای کشورو زنجان, یادآورشد: در این خصوص انتصاب مدیران بومی دارای سوابق اجرای مطلوب درسطح استانها دارای الویت اصلی هستند.

وی همچنین در این زمینه اضافه کرد: درصورت انتخاب مدیران غیربومی براساس معیار توانمندی واموراجرایی وسوابق مطلوب کشوری در استانها انتخاب معاونین اززیر مجموعه این دستگاههای اجرایی از الویت هایی این مدیران دراین راستا در استانها خواهد بود.

علیمردانی دغدغه اصلی را خود را حل معضل بیکاری استان برشمرد وگفت: از جمله دغدغه والویت اول نمایندگان زنجان بعنوان مسئله اجتماعی فرهنگی توجه به بحثاشتغال است.

وی با بیان اینکه بحثبیکاری معضلی نیست که در کوتاه مدت حل شود اظهار داشت: فضای تعامل و امنیت استان در این راستا در درجه اول مورد توجه خواهد بود.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود جذب سرمایه گذاران بخش خصوص وشرکتهای بزرگ نظیر شستا, ایمیدرو, و خوارزمی را در راستای تامین آبهای استان واحداثنیروگاهها ی استان و تجهیز زیر ساختهای شهرکهای صنعتی را برای حل مشکل اشتغال استان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد وگفت: یکی از اقدامات مطلوب دراین زمینه ها شفاف سازی وایجاد فضای رقابت سالم در قانون هدفمندی ودر نتیجه حمایت از بخش واحد های تولید ی استان است که در صورت بها دادن به این امر بسیاری از مباحثاشتغال حل خواهد شد.

وی دراین راستای شفاف سازی برخی استخدامهای که در استان زنجان آزمونی در این راستا برگزار شده وافراد منتظر نتیجه فرا خوان به کاراز طریق دستگاههای اجرایی دراین زمینه هستند, افزود: تامین بودجه ومنابع مالی استانها ازمرکز در استخدام این افراد موثر است ودلیل دیگر دراین زمینه را نیز تاخیر در راه اندازی سازمان برنامه وبودجه کشور در این خصوص عنوان کرد.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی, در پایان با بیان اینکه دولت به حد کافی چاق شده است, تصریح کرد: باید در صدد حل مشکلات افراد شرکت کننده در آزمونهای استخدامی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز