خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از برگزاری یک جشن در گچساران

جشن گلریزان با صندلی‌های خالی در گچساران

جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد شهرستان گچساران در سالن اجتماعات هلال احمر و با حضور انگشت شمار خیران و مسئولان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از گچساران، جشن گلریزان زندانیان غیر عمد در حالی برگزار شد که تنها تعداد معدودی از مدعوین در جلسه حضور داشتند.

در این مراسم فرماندار گچساران٬ معاون فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس زندان، رئیس ستاد دیه استان و همراهانش و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هلال احمر گچساران و جمعی از کارکنان زندان شهرستان حضور داشتند.

فرماندار گچساران در این مراسم با بیان اینکه تا آنچه دوست داری انفاق نکنی رستگار نخواهی شد، گفت: آسیب‌شناسی رفتار‌ها و بزه‌های اجتماعی برای همه افراد جامعه الزامی است.

 «عبدالرحیم رحیمی» با اشاره به صندلی‌های خالی جلسه، افزود: با همه احترامی که به مدعوین داریم باید اذعان کنیم بحث خیر و کمک گرفتن از خیران در استان ما مسیر غلطی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه همه ما برای انکه نیاز‌ها رفع شود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، تصریح کرد: اما کمک کردن برای برخی به عادت و عرف بسیار بد بدل شده و این از روند کمک به افراد نیازمند واقعی را کاسته است.

این مسئول با اشاره به صندلی‌های خالی این مراسم گفت: نمی‌دانم این مراسم حسنه را جشن گلریزان بنامم یا جشن سکوت خیران و مسئولان.

وی اظهار کرد: باید زیرساخت و فرهنگ‌سازی انفاق را همگانی کرد تا چشمان منتظر عزیزان دربندی که جرمی مرتکب نشده‌اند و نیاز مالی آنان را گرفتار کرده است در حسرت یک سال بی‌حاصل به ناامیدی خیره نشود.

رحیمی با بیان اینکه جشن گلریزان بدون حضور بانیان انفاق لذتی ندارد، افزود: هدف اصلی این حرکت نهادینه کردن فرهنگ انفاق است، زیرا لذتی که در کار خیر هست در هیچ‌کاری نیست.

وی با اظهار تاسف از عدم حضور خیران و مردم در این مراسم تصریح کرد: نیازمندان استان ما چشم به راه دستان سخاوتمند خیران است.

کد خبر : ۳۸۳۹۴۹