خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

فرزندآوری مُختص فقرا شده و مرفهین از فرزندآوری خودداری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۰۰۲

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه زاد و ولد را فقط بر دوش فقرا گذاشته ایم و مرفهین از فرزندآوری خودداری کرده و زاد و ولد را رها کرده اند، اظهارداشت: امروز دچار تناقضاتی شده‌ایم، مسئله جمعیت و زاد و ولد را بر دوش فقرا گذاشته ایم و طبقه مُرفه، فرزندآوری را رها کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سیدنصیر حسینی " در نشستی با عنوان " مسیرنجات " با تاکید براینکه بحران جمعیت و حرکت بسمت پیری جمعیت و رشد منفی جمعیتی یک واقعیت است، خاطرنشان کرد: پیری جمعیت یعنی کاهش نیروی انسانی کارآمد، و جمعیت اگر نباشد، امنیت، اجتماع و اقتصاد نیز از بین می‌رود‌.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید تببین کنیم و ببینیم چرا هر جایی که رفاه زیاد شده زاد و ولد کم شده است؟ دولت امتیازاتی برای فرزندآوری قرار داده است ولی باید ببینیم این امتیازات کمکی به زاد و ولد و افزایش جمعیت می‌کند یا خیر؟

حسینی تاکید کرد که از نظر مذهبی، طلاب مکلف هستند که در حوزه جمعیتی نیز تلاش و فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه اگر نتوانیم نیروی جوان را جایگزین نیروی سالمند کنیم از رشد و توسعه عقب خواهیم ماند، اظهار داشت: مسئله جمعیت یک مسئله ساده نیست بلکه ابربحرانی است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

"عاطفه سادات مُدبرنژاد" گفت: نرخ باروری در استان ما 1.7 بوده که از نرخ جانشینی بسیار کمتر است و برای حمایت از جوانیِ جمعیت و خانواده باید برنامه ریزی داشت تا بتوان نتیجه مثبتی را کسب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز