خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد

باید جمعیت ایران زیاد شود تا به تهدیدهای اسرائیل پاسخ داده شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۶۸۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه باید جمعیت ایران بیشتر از وضعیت کنونی شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم از اسلام حمایت کنیم باید جمعیت کشورمان را با فرزندآوری بیشتر کنیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در افتتاحیه رویداد استانی "مسیر نجات"، با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت و نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: اگر جمعیت کشور ما کم شود در آینده نمی‌توانیم تهدیدات علیه کشورمان را دفع کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم از اسلام حمایت کنیم، باید روی جمعیت کار کنیم چراکه ما تنها کشور با حاکمیت شیعه هستیم و از سویی اسرائیل هم کشور ما را تهدید می‌کند و باید از خودمان بپرسیم این تهدید را چه کسی می‌خواهد دفع کند؟

ایران رتبه اول جهان در رشد منفی جمعیتی را دارا است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئله جمعیت با تمامیت ارضی ما، جمهوریت و اسلامیت ما، اقتصاد و رشد اقتصادی مرتبط است، یادآور شد: بحث جمعیت از بحث‌های اقتصادی، اهمیت بیشتری دارد و باید برای آن برنامه‌های ویژه و راهکار داشته باشیم.

احمدزاده افزود: با تبلیغات گسترده برای کنترل جمعیت در سال‌های گذشته، نه تنها جمعیت را کنترل نکردیم بلکه به سمت رشد منفی جمعیت هم متاسفانه رفتیم و رتبه اول جهان را در رشد منفی جمعیتی داریم.

وی با مقایسه آمارهای جمعیتی ایران و کشورهای همسایه مانند افغانستان و ترکیه، اظهار داشت: با وضعیت بحرانی جمعیت روبرو هستیم و این در حالی است که در کشورهای اطراف از ترکیه گرفته تا افغانستان رشد چند برابری را داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی‌ها مشکلات اقتصادی را بهانه می‌کنند ولی در افغانستان می‌بینیم که با وجود مشکلات اقتصادی، فرزندآوری کاملا متفاوت با ایران است، در چین، دوره‌ای جمعیت را کنترل کردند و بعد از آن به این نتیجه رسیدند که باید برای افزایش جمعیت تلاش کنند.

احمدزاده با تاکید براینکه بسیاری از کشورهای دنیا برای ایجاد ثبات امنیت، رشد اقتصادی و تولید به این نتیجه رسیدند که نقطه قوت آنها جمعیت است، یادآورشد: جمعیتِ فعال هر جامعه‌ای، جمعیت جوان است و اگر جمعیت به سمت پیری رفت، آهنگ رشد اقتصادی و تولید نیز متوقف می‌شود.

وی گفت: همه در این کشور برادر هستیم و به طور حتم جان سیستان و بلوچستان و دیگر استان ها به جان هم وابسته است و از سویی تهدیدات هم همیشه وجود دارد اما آنقدر بر طبل کنترل جمعیت کوبیده شد که به این نقطه رشد منفی جمعیتی رسیده‌ایم.

فرزندآوری به اقتصاد وابسته نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فرزندآوری به اقتصاد وابسته نیست، تصریح کرد: چرا بسیاری از خانواده‌های ثروتمند هیچ فرزندی ندارند ولی خانواده‌های کم بضاعت چند فرزند دارند؟

احمدزاده گفت: خانواده‌ها در گذشته به نان شب شان محتاج بودند ولی فرزندان در کنار هم با احترام در کنار پدر و مادر زندگی می‌کردند اما هم اکنون تصور خانواده ها این است که فرزندشان باید پولدار شود تا بتواند ازدواج کند.

مشکل جمعیت لزوما به مسئله اقتصاد ربطی ندارد

وی باتاکید براینکه نیاز داریم که بر روی موضوع فرهنگ فرزندآوری کار شود، اظهار داشت: مشکل جمعیت لزوما به مسئله اقتصاد ربطی ندارد همانطور که در دوره جنگ که بسیاری از مردم به نان شب شان محتاج بودند، فرزندآوری زیادی داشتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دوره‌ای هستیم که اگر نتوانیم رشد جمعیت را مثبت کنیم برای 20 سال آینده جمعیت جوانی برای کار در ایران نداریم.

احمدزاده با اشاره به نرخ فرزندآوری در استان کهگیلویه و بویراحمد، از کاهش سه دهم درصدی این نرخ خبرداد و ادامه داد: سال گذشته نرخ فرزندآوری در این استان 1.76 بوده و امسال به نرخ 1.73 رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز