خبرگزاری کار ایران

امام جمعه گچساران:

آموزش گسترده زبان انگلیسی یعنی تحقیر ملت، مملکت و زبان فارسی/ افزایش نرخ بیکاری در گچساران نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۹۶۸

امام جمعه گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از گسترش زبان انگلیسی در ایران انتقاد و این گسترش و فراگیری را نقشه انگلیسی ها خواند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدامین الله حجازی" در خطبه دوم نمازجمعه این شهرستان، اظهار داشت: بجای اینکه ادبیات و ظرافت‌های زبان فارسی را بچه‌های ما یاد بگیرند به‌نوعی بسیار مکارانه و ماهرانه به سمت انگلیسی بُرده شده‌اند و این یعنی تحقیرِ ملت، مملکت و زبان فارسی.

وی گفت: این باعث تأسف است که جوان و تحصیلکرده ما ادبیات فارسی را نابلد است اما زبان انگلیسی را خوب بداند و البته ما معتقدیم باید به این نکات توجه داشت.

بگفته وی، در زبان فارسی، اخلاق، هویت، حجاب، عفاف، عزت و شرف ایران بیان‌شده و رهبری هم فرمودند که زبان فارسی برای تمام کسانی که علاقه‌مند به معارف ارزشمند هستند یک ذخیره مهم با ارزش و قابل فراگیری است.

امام جمعه شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: زبان فارسی، حجاب و پاک‌دامنی را مورد توجه قرار داده است.

حجازی در بخشی دیگر از سخنان خود، شرایط افزایش نرخ بیکاری در شهرستان گچساران را نگران کننده خواند و خاطرنشان کرد: این شهرستان، یک‌چهارم نفت و گاز کشور را تولید می‌کند اما بیکاری در آن بیداد می‌کند و به‌ نوعی مقام اول را در استان و کشور دارد که این خود نوعی ظلم است.

وی گفت: رهبری بارها فرموده‌اند که در نظام اسلامی ظلم نباید باشد و عدالت باید حکمفرما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز