خبرگزاری کار ایران

سعید عبدولی؛ از مظلونمایی در لندن تا آشوب و بلوا در پارک شهر

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۲۱۵

در المپیک لندن وقتی مقابل حریف باخت و احساس این بود که حق او را داوران خورده اند(چون ما همیشه دچار توهم توطئه هستیم متاسفانه)آنقدر باخت اورا مظلومانه و غیر واقعی جلوه دادیم که رییس جمهور وقت دستور داد از او همانند یک قهرمان تجلیل شود.

یعنی جناب عبدولی مدالی نگرفته بود اما 100 عدد سکه بهار آزادی گرفت و چه جوایز دیگری که واقعا حقش نبود چون فیلم را همانموقع کارشناسان داخلی مرور کردند و اذعان داشتند داوران به درستی نمره به او نداده اند و معتقد بودند هنگام اجرای فن از پای خود استفاده کرده و به همین دلیل به او امتیاز نمیدادند و اشکهای او و جوسازی یک رسانه ایی کاربلد چنان فضا را عوض کرد که رییس فیلا صفحه شخصی خود را بست!

ما یعنی رسانه ها خیلی لی لی به لالای افرادی مثل سعید عبدولی گذاشتیم به طوری که همین الانم  در هر میدان مهمی که وارد می شود هنوزم اورا مظلومی می دانیم که تمام مافیای داوری فیلا منتظر قربانی کردن او هستند.

دو هفته پیش و در انتخابی تیم ملی کشتی بود که جناب عبد ولی با همان پشتوانه هایی که برایش ساختیم چنان بلوایی در سالن هفتم تیر تهران بپا کرد که نیروی انتظامی داخل سالن حریفش نشد و کار به خیابانهای اطراف سالن هفتم تیم کشیده شد.

زشت ترین صحنه ها از یک ورزشکار المپیکی در انتخابی تیم ملی.

نه بزرگتر می شناخت و نه کوچکتر. هرچه خواهش کردند بزرگترها که پسر خوب تو نباید از کوره اینگونه در بروی اما گوشش بدهکار نبود و کاری کرد که در دعواهای چاله میدانی هم نظیرش را ندیده بودیم.

حالا به چه خاطر و چرا باید از چنین افرادی بازهم دفاع کنیم نمی دانم ولی رایی که فدراسیون کشتی برای محرومیت او داد بسیار کمتر از آشوب و بلوای عبدولی است و یقینا او متنبه نخواهد شد.

به نظرم کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با دیده اغماض به عبدولی نگاه کرده و او را باید از حیث برهم زدم نظم جامعه و تحریک وتشویش تماشاگران احساساتی هم مورد تنبیه قرار می دادند ولی اینکار نشده است.

دو ونیم میلیون تومان جریمه نقدی و 6 ماه محرومیت شاید حداقل مجازاتی بود که در نظر گرفته شده و هرچند قهرمانان خود را دوست داریم ولی سرلوحه همه قهرمانی ها باید اخلاق باشد آنهم در رشته ایی که سنگ بنای اولیه ایی اش با مرام و مسلک پهلوانی بسته شده است.

با این وجود ما یک نیشتر هم به خودمان می زنیم که برای ورزشکارانی در این حد آنقدر مایه نگذاریم که هم جامعه جهانی به ما تلخند بزند بابت آن همه بدوبیراهی که تماشاگران به رییس فیلا نثار کردند .

ای کاش طوری عبدولی تنبیه می شد که دیگرانی در حد او اجازه چنین اتفاقاتی به خود ندهند و با احساسات مردم و افکار عمومی به این راحتی بازی نکنند.

یک فوتبالیست در زمین فوتبال اگر کوچکترین حرکت توهین آمیزی کند ریشه او را همین قهرمانان در می آورند و چنان به رسانه ها حمله می کنند که چرا فلان فوتبالیست را تا آخر عمر محروم نکردید ولی حالا پهلوانان و بزرگان کشتی نمی ایند رک و راست بگویند که آقای عبدولی! اینجا میدان ورزش و کشتی گیران پرچم دار سجایای اخلاقی در جامعه اند و حالا که حرمت این مهم را نمی توانی نگهداری همان بهتر که مدتی دور از میادین باشی تا شلاید کمی تغییر کنید.

*سیدرضافیض آبادی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز