خبرگزاری کار ایران

از حضرات مردانگی، ‌ تخصص و کار ندیدم؛

نوربخش: دیگر هرگز با بنا کار نمی‌کنم / این آقا بازیگر است نه مربی کشتی!

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۵۶

اگر کسی کار بلد است باید همیشه پای کار باشد نه اینکه روز سختی فرار کند. آقایان وقتی تیم سوم آسیا می‌شوند نباید فرار کنند بلکه باید بایستند و کار کنندتا همه بفهمند چه کسی کار کرده…

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان موفق شد عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد و یک بار دیگر شایستگی‌هایش را به رخ بکشاند.

مربی سازنده و بی‌حاشیه‌ای که همواره برای موفقیت و سربلندی کشتی ایران تلاش کرده و هرگز مزد زحماتش را آن‌چنان که شایسته او بوده نگرفته است. این روزها که بحثبازگشت محمد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی شدت گرفته نوربخش صراحتاً اعلام می کند که دیگر با او کار نخواهد کرد. گفتگوی نوربخش با خبرنگار ایلنا را درزیر می خوانید:

تیم ملی کشتی فرنگی با هدایت شما قهرمان جهان شد، در ارتباط با کسب این افتخار بزرگ صحبت می‌کنید؟
من ۲۲ سال است در تیم ملی همیشه زحمت کشیده‌ام، اما یکسری آمده‌اند و این زحمات را به اسم خودشان تمام کرده‌اند. قهرمانی ما در جهان ثابت کرد اگر یک نفر در تیم ملی باشد و نباشد تاثیر آنچنانی ندارد، چون بحثاصلی سازندگی است و مربیان سازنده ما بدون حقوق و امکانات زحمت می‌کشند و کسی یادی از آنها نمی‌کند و یک عده فرصت‌طلب و سودجو از فرصت استفاده می‌کنند و همه چیز را به نام خودشان تمام می‌کنند. به نظرم مسئولین ما باید باهوش باشند و اجازه چنین کارهایی را به عده‌ای ندهند، اما متاسفانه گاهی اوقات مسئولین ما غیر ورزشی هستند و متوجه این موضوع نیستند؛ بالاخره همه کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و همه باید در موفقیت‌ها سهیم باشند.

آیا همه جای دنیا به همین شیوه‌ای که ما عمل می‌کنیم رفتار می‌کنند؟
نه، در تمام دنیا اگر کسی قهرمان المپیک می‌شود می‌ببینند که مربی پایه او چه کسی بوده و به همان اندازه‌ای که به سرمربی تیم ملی پاداش می‌دهند به مربی پایه او هم پاداش می‌دهند. من قبل از المپیک در کنار آقایان در تیم ملی بودم و در اردوها زحمت کشیدم، اما وقتی تیم ملی در لندن نتیجه گرفت حتی یک شاخه گل هم به ما ندادند و یک تشکر خشک و خالی هم از ما نکردند و همه چیز به نام یک نفر تمام شد.

برای شما مسائل مالی تا این حد مهم است؟
نه، اشتباه نکنید؛ فقط بحثمادی نیست بلکه بحثمعنوی هم هست. من اگر دنبال بحثمالی بودم کشور آذربایجان ماهی ۲۰ هزار دلار به من می‌داد. بحثمن بحثدرد‌های مربیان سازنده این مملکت است. متاسفانه برخی از خبرنگاران هم مثل مسئولین عمل می‌کنند و یک نفر را عَلَم می‌کنند و آن یک نفر هم ظرفیت نداشته باشد خودش را گم می‌کند. امیدوارم مسئولین به فکر افتاده باشند و بدانند اگر یک کشتی‌گیر موفق می‌شود همه زحمت می‌کشند و باید به همه مربیان رسیدگی کنند.

بحثبازگشت محمد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی است، در این رابطه چه نظری دارید؟
به نظر من خیلی خوب است. قبلا هم گفته بودم اگر کسی کار بلد است باید همیشه پای کار باشد، نه اینکه روز سختی فرار کند. آقایان وقتی تیم سوم آسیا می‌شوند نباید فرار کنند، بلکه باید بایستند و کار کنند تا همه بفهمند چه کسی کار کرده که تیم قهرمان آسیا و المپیک شده و آنها نتوانستند چنین کاری را انجام بدهند. هر کسی در هر مسندی قرار می‌گیرد باید یکسری معیارها برای انتخابش باشد، نه اینکه با تبلیغات و فیلم بازی کردن چنین جایگاهی را به دست بیاورد. باید کار کنیم که کار کردن هم علم و تجربه و دانش می‌خواهد. نمی‌دانم چه داستانی است که همیشه همین مسائل وجود دارد. وقتی تیم نهم جهان شدند من آمدم و دو ماه کار کردم و تا دیدند تیم جان گرفته با پیغام و پسغام، ‌ خواهش و التماس تیم را گرفتند و دوباره سوم آسیا شدند و درست قبل از مسابقات جهانی فرار کردند و الان که قهرمان جهان شده‌ایم دوباره با همان شگردهای همیشگی و با خواهش و التماس دنبال گرفتن تیم ملی هستند.

با این شیوه تیم ملی ما صدمه نمی بیند؟
بحثمن هم همین است. با این شکل کار کردن تیم ملی ضربه می‌خورد. اینکه هر روز آشتی‌کنان بگذارند که نمی‌شود چون هر کسی یک شخصیتی دارد. در کل این مدتی که با این حضرات کار کردیم نه مردانگی، نه تخصص و نه کار از آنها ندیدیم و همیشه از اعتبار و تخصص ما سوء استفاده کردند. باید فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بفهمند کسی که دیپلم ندارد فرق می‌کند با من که ۲۰ سال است در دانشگاه هستم و تدریس می‌کنم. متاسفانه این دیدگاه در بین مدیران ما نیست و معیار مشخصی وجود ندارد چون همه آنها دنبال تبلیغات و سیاه‌کاری هستند. افرادی که در زندگی شخصی خود موفق نیستند چطور می‌خواهند یک جامعه را به موفقیت برسانند.

یعنی شما حاضر نیستید دوباره با محمد بنا کار کنید؟
فکر می‌کنند من دوباره خام می‌شوم و زیر دست یکسری آدم‌ها که خیلی کوچک‌تر از این حرف‌ها هستند کار می‌کنم. من ۵ الی ۶ بار این کار را کردم و دیگر خسته شده‌ام. آقایان بیایند و تیم ملی را بگیرند و خود را پشت ۲ ۳ کشتی‌گیر پنهان کنند. به هر حال این داستان‌ها هست و اگر فدراسیون کشتی و وزارت ورزش فکر می‌کنند که این آقایان می‌توانند کار کنند و نتیجه بگیرند بیایند و تیم را دست آنها بدهند تا مشخص شود چه کاره‌اند هر چند که قبلاً هم ثابت کرده‌اند چه کاره‌اند چون بعد از المپیک همه دیدند آقایان با تیم ملی چکار کرده‌اند و اگر کار بلد بودند در این دو سال می‌توانستند یک کاری بکنند پس چرا نتوانستند؟ چرا با حاشیه درست‌کردن و تمرینات غیر علمی این وضعیت را بوجود آوردند؟ من دیگر هرگز با این‌ آدم‌ها کار نمی‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز