خبرگزاری کار ایران

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

کاهش خسارت خشکسالی با انتقال مناسب آب به زمین کشاورز

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۹۱

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، انتقال مناسب آب به زمین کشاورزان را راهکاری برای کاهش مشکلات ناشی از تغییر اقلیم و تفاوت در پراکنش بارش‌ها در سال جاری دانست.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی صفدر نیازی شهرکی در سفر به استان فارس و بازدید از قنوات و کانال‌های انتقال آب شهرستان‌های بوانات و خرمبید، گفت: باید با تبدیل کانال‌های انتقال آب خاکی به بتنی و مرمت و لایروبی قنوات و همچنین‌ احداث استخر ذخیره آب، هدر رفت آب و خسارت وارده به کشاورزان را به حداقل برسانیم.

صفدر نیازی گفت: با وجود منابع اعتباری و قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده بحث انتقال آب با لوله و مرمت و لایروبی قنوات در دستور این معاونت قرار دارد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که تصمیمات خوبی در زمینه تولید ملی و در بحث شبکه‌های آبیاری اتخاذ شده، تصریح کرد: علاوه بر تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی به استان فارس، مقرر شد این اعتبار ۲۰ درصد دیگر نیز افزایش یابد.

نیازی، به تصویب اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی از ردیف ملی در بحث قنوات استان فارس اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود ۶ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده و امیدواریم از این طریق مشکل قنوات استان فارس حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز