خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته فنی قنوات وزارت جهاد کشاورزی:

اختصاص 4600 میلیارد ریال منابع مالی به قنوات کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۴۹۰

مسئول کمیته فنی قنوات وزارت جهاد کشاورزی گفت: 4600 میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات ملی در سال جاری به لایروبی و احیای قنوات در سطح کشور اختصاص یافت. همچنین اعتباراتی نیز از محل منابع دولتی، غیردولتی، استانی و کمک‌های خیران برای لایروبی و مرمت قنوات در سطح کشور اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا محرابیان در بیستمین گردهمایی کمیته فنی قنوات کشور در اراک، افزود: سال گذشته نیز 2500 میلیارد ریال برای لایروبی و مرمت قنوات کشور اختصاص یافت و گام‌های بلندی در این راستا برداشته شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی، 41 هزار رشته قنات فعال در سطح کشور وجود دارد که 21 هزار رشته از مجموع این قنوات با پیگیری‌های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و دولت لاروبی و مرمت شده‌ و 20 هزار کیلومتر این قنوات باقی مانده‌ است.

مسئول کمیته فنی قنوات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برخی از قنوات کشور تخریب شده‌اند، اظهار داشت: تعدادی از قنوات کشور در گذشته به دلیل بلایای طبیعی، قهری، مهاجرت روستاییان به شهرها از بین رفته و غیرفعال شده‌اند.

محرابیان تصریح کرد: گردهمایی کمیته فنی قنوات کشور یک تا 2 بار در سال با حضور کارشناسان استان‌های کشور در استان‌هایی که قنوات از جمله منابع اصلی استحصال آب در آن استان‌ها است برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در جلسات گردهمایی‌های کمیته فنی قنوات کشور، کارشناسان استان‌هایی که در این فرایند دخیل هستند، در راستای بهره‌برداری هرچه مناسب‌تر از قنوات، تجربیات خود را با سایر استان‌ها در میان می‌گذارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز