خبرگزاری کار ایران

برگزاری هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۶۰۸

هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری با محوریت «نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایر در توسعه پایدار» امروز 23 مهرماه مصادف با 15 اکتبر، روز جهانی زنان روستایی، بال حضور مسئولان و نمایندگانی از زنان روستایی و عشایری در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در این همایش ضمن تبریک روز جهانی زنان روستایی و عشایری، گفت:  امیدواریم که در آینده موفقیت‌ها و آسیب‌های این حوزه با یک تحلیل علمی، بررسی و ارائه شود تا بتوان با یک نقشه راهبردی صحیح به قله‌هایی که مدنظر مقام معظم رهبری است رسید.

وی همچنین گفت: پیشنهاد می‌کنم سال آینده این همایش با مشارکت دیگر کشورهای اسلامی و لااقل با حضور کشورهای اسلامی منطقه برگزار شود؛ چراکه بانوان قهرمان ما می‌توانند معلمان و الگوهای خوبی برای جهان اسلام و حتی کل جهان باشند.

برگزاری هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری

ربانی گفت: بانوان در کنار عرصه تولید، نقش مهمی در کانون خانواده نیز برعهده دارند و در انتقال فرهنگ، تربیت فرزند و محکم کردن پایه‌های خانواده، بانوان باید از جایگاه بلند خودشان آگاه باشند و امیدواریم که مسئولان نیز در نشان دادن این جایگاه کوشا باشند.

وی افزود: در برنامه‌های بلندمدت و میان مدت، باید امتیازات نسبی هر منطقه شناسایی شود و آسیب‌ها نیز شناسایی و رفع شود.

زنان، دوشادوش مردان در امر تولید و توسعه

مریم طهماسبی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان نیز گفت: 23 مهرماه مصادف با 15 اکتبر، به این دلیل روز جهانی زنان روستایی نامگذاری شده تا تاکیدی بر نقش فعال این زنان در دنیا باشد.

وی افزود: هر جا که صحبت از تغییر باشد، زنان نیز دوشادوش مردان حضور دارند و بیش از 50 درصد فعالیت‌های کشاورزی دنیا توسط زنان رقم می‌خورد و در کشور ما، این آمار و ارقام در برخی بخش‌ها و زیربخش‌ها پررنگ‌تر است؛ به‌طور مثال زنان ایرانی بیش از 70 درصد از فعالیت‌های حوزه دام و طیور و بیش از 80درصد از فعالیت‌های مربوط به فرآوری محصولات لبنی را انجام می‌دهند و هر وقت صحبت از امنیت و اقتدار غذایی باشد، زنان روستایی در کنار مردان حضور دارند.

برگزاری هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان در ادامه گفت: زنان روستایی و عشایری به سه شکل خدمات رسانی در بخش کشاورزی را انجام می‌دهند؛ گاهی در قالب فعالیت‌های خانوادگی و نیروی کاری که به‌عنوان یک عضو عادی خانواده انجام می‌دهند؛ گاهی به‌عنوان نیروی کارگری در بخش کشاورزی و آن هم با دستمزد پائین و در مواردی نیز به‌عنوان کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای خرد و متوسط مقیاس روستایی در حال فعالیت هستند که وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه سازمان تحقیقات، آمنوزش و ترویج کشاورزی در حد توان پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی گفت: در برنامه‌های آینده به دنبال تقویت نقش زنان روستایی و عشایری هستیم. در سازمان تات به عنوان یک سازمان پشتیبانی دانشی، همواره در مباحثی مانند: مدیریت بخشی به مشاغل زنان، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای زنان روستایی و عشایری، توسعه بازارها و تسهیل‌گری برای دسترسی به اعتبارات و بازارهای بیشتر، همواره یاریگر زنان روستایی و عشایری بوده است اما هنوز برای رسیدن به نقطه مدنظر راه درازی در پیش است و برای دستیابی به عدالت در تمام جنبه‎های اقتصادی و اجتماعی و... نیازمند برنامه‌ها و تلاش‌های جدی هستیم که تدوین پشتوانه‌های قانونی می‌تواند در این میان مهم باشد.

برگزاری هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز