خبرگزاری کار ایران

فرماندار رفسنجان عنوان کرد:

اشتغالزایی در بازار حاج باقر برای 400 نفر خواهد شد

فرماندار رفسنجان گفت: با راه اندازی مجموعه بازار بزرگ حاج باقر رفسنجان 400 نفر مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رفسنجان، حمید ملانوری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی بازار بزرگ حاج‌باقری این شهر اظهار داشت: بزرگترین موضوعی که نظام، دولت و مردم به‌ طور ویژه باید به آن توجه کنند، اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که بهترین راه برای ایجاد اشتغال و کاهش سطح بیکاری و رونق اقتصادی و مقاوم شدن مردم است.

وی تصریح کرد: اگر فقر کم شود و اشتغال رونق گیرد، نشاط و شادابی در جامعه شکل می‌گیرد و آمار بزهکاری کاهش می‌یابد.

ملانوری ابراز داشت: در رفسنجان طرح ستاد مثلث توسعه اقتصادی با حضور مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حرکتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: در دو سال اخیر طرح‌های خوبی توسط بخش خصوصی در این ستاد مطرح و بعضی از این طرح‌ها در حال تولید هستند.

وی ادامه داد: مردمی کردن اقتصاد اهمیت زیادی دارد و این به دلیل توانمند بودن مردم، ایده‌های بخش خصوصی و امکانات بخش خصوصی بوده که بیشتر از دولت است.

ملانوری با مقایسه امکانات و اعتبارات دولتی با توان مالی مردمی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از 35 هزار تن پسته درآمد مردم بوده در حالی که کل اعتبار شهرستان 20 میلیارد تومان است.

وی افزود: در سال گذشته که شاهد کاهش تولید محصول پسته بودیم، با توجه به هزینه‌های تولید اما حدود 500 میلیارد تومان خالص درآمد ایجاد شده است.

ملانوری با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان بیان کرد: ایجاد واحدهای خدماتی کمک بزرگی به حوزه گردشگری می‌کند و گردشگران علاوه بر مکان اقامتی و نیاز امنیتی، بخشی از زمان خود را به بازار اختصاص می‌دهد.

وی ابراز داشت: وقف به عنوان کار ارزشی و اعتقادی و یک سرمایه بزرگ در رفسنجان به‌ خوبی از آن بهره‌مند است، حاج‌باقر که 200 سال پیش مجموعه را وقف کرده امروز نسل پنجم او و همه مردم از برکات این موقوفه بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار رفسنجان گفت: احداث این بازار بزرگ دو اتفاق بزرگ را سبب می‌شود، اول اینکه تابلوی این بازار به نام حاج‌باقر بنا و نام او مجدد زنده می‌شود و دوم کمک به اشتغال، اقتصاد و رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: با ایجاد 172 واحد تجاری و مکان خدماتی، این بازار نزدیک به 400 نفر را مشغول به کار می‌کند.

کد خبر : ۳۷۳۸۰۷