خبرگزاری کار ایران

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمان؛

کاهش نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده با مهارت آموزی

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۵۳

نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده فقط با مهارت آموزی، مطابق با نیاز بازار کار استان و ترویج کار گروهی کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار و رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کرمان گفت: ایجاد شغل دغدغه مهم دولت و کاری فرابخشی است.

به گزارش ایلنا از کرمان، فتوت در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری افزوذ: جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان نیز به منظور ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی و بانکها برگزار می‌شود تا با جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و اختصاص تسهیلات بانکی به صاحبان ایده و طرحای اشتغال زا نرخ بیکاری استان کاهش یابد.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده فقط با مهارت آموزی، مطابق با نیاز بازار کار استان و ترویج کار گروهی کاهش پیدا خواهد کرد

رئیس کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری کرمان با اشاره به اهتمام مسؤلان استان برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار در استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا اطلاعات جمع آوری شده متقاضیان تسهیلات خرد و مشاغل خانگی را در اسرع وقت به دبیر خانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اعلام کنند تا پس از بررسی‌های لازم نسبت به اعطای وام به متقاضیان واجد شرایط اقدام شود.

وی از دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان خواست تا عملکرد بانک‌های عامل استان را در خصوص تسهیلات پرداختی از محل صندوق توسعه ملی را ماهانه به دبیر خانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اعلام کنند.

در ادامه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان نیز با مرور مصوبات چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، از بانک‌های عامل استان کرمان خواست تا عملکرد خود را در خصوص پرداخت تسهیلات از محل سهمیه ابلاغی شورای عالی اشتغال طبق جداول سامانه مربوطه به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اعلام کنند.

حسن رحمانی با تأکید بر مستند شدن دلیل عدم پرداخت تسهیلات بانکی به طرح هایی که از کارگروه اشتغال معرفی می‌شوند، گفت: مدیران بانکها باید از تمام ظرفیت ممکن برای پرداخت آسان تسهیلات اشتغال زا استفاده کنند.

وی از پیگیری مجدّانه دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان برای تحلیل و بررسی آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور خبر داد و گفت: با همکاری بیشتر بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زا، حجم قابل توجهی از نرخ بیکاری استان کاهش می یابد.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق مهر امام رضا(ع) نیز به تشریح رویکرد و استراتژی صندوق مهر امام رضا(ع) در عرصه رونق تولید و کسب و کار داخلی پرداخت و از هدف گذاری بر اساس شبکه سازی کسب وکار مدل‌های بومی و رونق اشتغال در استان‌ها خبر داد و گفت: در این راستا باید با ایجاد صنایع تبدیلی، حمایت از مشاغل خرد و خانگی، ساماندهی خوشه های کسب و کار و ایجاد و تقویت برندهای محلی به توسعه اشتغال در استان‌ها کمک کرد.

علی اصحابی خاطرنشان کرد؛ صندوق مهر امام رضا(ع) با نگاه به بازار، به شناسایی کسب و کارها و برندهایی که امکان توسعه نمایندگی‌های آنها در استان‌های مختلف وجود داشته باشد، می‌پردازد و با ساماندهی تولید انبوه از محیط های کوچک و خانگی، برنامه‌های اشتغال‌زایی صندوق را در جهت رونق فضای کسب و کار استانها اجرایی می کند.

وی خاطر نشان کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) امسال برای افزایش اشتغالزایی و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان، تفاهم نامه هایی با سازمان های مختلف از جمله میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای، حمل و نقل پایانه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بخش خصوصی به ویژه تولید سنگهای تزئینی منعقد کرده است.

اصحابی اضافه کرد: تولید کنندگان و کارآفرینانی که تضمین بازار فروش محصولات تولیدی خود را داشته باشند می توانند از تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد ریالی این صندوق بهره مند شوند.

در این جلسه بهرام لطیفی، رئیس صندوق مهر امام رضا(ع) در استان کرمان، نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) در استان کرمان در ۱۰ بخش به اعطای تسهیلات اقدام می کند و ارائه تسهیلات در بخش‌های؛ ازدواج، مشاغل خانگی، خود اشتغالی، پشتیبان مشاغل خانگی، تعاونی ها، اشتغال روستایی، دانش بنیان / کارفرمایی، تسهیلات خرید کالای ایرانی به کارگران و تسهیلات ضروری از محل منابع مردمی از مهم‌ترین خدمات این صندوق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز