خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان؛

عدم اجرای مطلوب برخی قوانین، مانع از پویایی کامل بخش تعاون شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۰۱

عدم اجرای مطلوب قوانین بیمه‌ای، مالیاتی و تخصیص تسهیلات بانکی از مهم‌ترین دلایل تحق نیافتن جایگاه تعاون در اقتصاد کشور است.

سمپوزیوم کاربرد اقتصاد تعاونی در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان کرمان با حضور مدیران و مسؤلان جامعه تعاونی و همچنین جمعی از دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمپوزیوم کاربرد اقتصاد تعاونی در توسعه اقتصادی و اجتماعی گفت: عدم اجرای مطلوب برخی قوانین مانع از پویایی کامل بخش تعاون شده است

رحمانی با اشاره به تحقق نیافتن جایگاه ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور افزود: عدم اجرای مطلوب قوانین بیمه‌ای، مالیاتی و تخصیص تسهیلات بانکی از مهم‌ترین دلایل تحق نیافتن جایگاه تعاون در اقتصاد کشور است.

حسن رحمانی با بیان اینکه نگرش کیفی در بخش تعاون از اهداف و سیاست‌های وزارتخانه و این اداره کل است، افزود: ساماندهی و شکل‌گیری بخش تعاون به خصوص در بحثتعیین تکلیف تعاونی‌های راکد و غیرفعال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این راه با موانع بسیاری مانند نقض قوانین مواجه‌ایم که در حال رفع آن هستیم.

رحمانی تصریح کرد: بیشتر مردم استان کرمان، عضو شرکت تعاونی‌ها هستند و به همین دلیل هرگونه کوتاهی در این بخش به ضرر مردم استان محسوب می‌شود و قابل جبران و بخشش نیست.

در این جلسه دکتر منظری توکلی، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به جایگاه والای تعاون در دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: اهمیت موضوع تعاونی‌ها به این دلیل است که تعاونی‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مردمی هستند که در عین برخورداری از خصوصیات و مشخصات یک واحد اقتصادی و تجاری، دارای ارزش‌های مکتبی و اجتماعی هم می‌باشند و می‌توانند مبین تلاش‌های دسته جمعی و گروهی اعضای تشکیل دهنده تعاونی برای نیل به اهداف مشترک و پیشرفت و توسعه باشند.

وی ادامه داد؛ به علت شرایط خاص ومشکلاتی که هم اکنون در کشور وجود دارد، لزوم همکاری و مشارکت مردم و خودیاری تمامی افراد جامعه در اموری که مربوط به خود آن‌ها می‌باشد، می‌تواند راه حل و چاره ساز بسیاری از مشکلات و موانع باشد.

دکتر منظری توکلی با بیان اینکه هم افزایی و روحیه تعاون می‌تواند مردم را در برابر سختی‌ها در صحنه نگهدارد و اراده آنان را در اموری که مربوط به آنهاست عینیت بخشد، گفت: تعاون و همکاری متقابل می‌تواند زمینه‌های یگانگی هر چه بیشتر مردم را فراهم کند و به همین دلیل در قانون اساسی کشور به بخش تعاون در کنار دو بخش دولتی و خصوصی توجه خاص شده است؛ زیرا تعاون و گسترش آن در کشور موجب رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می‌شود و جامعه را به سوی استقلال و خوکفایی سوق می‌دهد.

در این جلسه چهار ساعته حمد الله رستمی، مشاور معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محسن زاینده رودی و صالحی از اساتید اقتصاد دانشگاه به بیان دیدگاه‌های علمی در خصوص نقش بخش تعاون در رونق اقتصادی استان و همچنین عملکرد ناطلوب سیستم بانکی در سطح جامعه که موجب ناکارآمدی اقتصاد کشور شده است پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز