خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان خبر داد:

ماهانه ۷۵۰میلیون تومان در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۳۴۳

اگر کارخانجات و سایر مجموعه‌ها تعهدات خود را به بیمه‌ی تامین اجتماعی به‌موقع پرداخت نکنند، پایان هر ماه برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: بیمهٔ تامین اجتماعی هر ماه به ازای هر مستمری‌بگیر از ۶۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

به گزارش ایلنا از کرمان، زمانی‌فر در نشست عمومی شورای اسلامی شهر افزود: به این دلیل که این نهاد وابسته به دولت نیست و بودجهٔ دولتی دریافت نمی‌کند، اگر کارخانجات و سایر مجموعه‌ها تعهدات خود را به بیمهٔ تامین اجتماعی به‌موقع پرداخت نکنند، پایان هر ماه برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با ذکر این مطلب که در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر به طور مستقیم با بیمهٔ تامین اجتماعی ارتباط دارند افزود: هر ماه در سطح کشور بیش از ۶۰ میلیارد تومان و در استان کرمان نیزماهانه۷۵۰ میلیون تومان توسط بیمهٔ تامین اجتماعی در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

زمانی‌فر اظهار داشت: ۱۶ شعبهٔ اقماری زیر نظر شعب مادر فعالیت می‌کنند، تا از رفت و آمد ارباب رجوع برای انجام کارهای بیمه‌ای به شهرهای بزرگ جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: ورودی ارباب رجوع به تامین اجتماعی، هر روز به طور میانگین ۱۰ هزار نفر است و هر ماه ۶۰ هزار کارفرما برای پرداخت حق بیمه‌ به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان به راه‌اندازی شعبهٔ سوم تامین اجتماعی در آینده‌ای نزدیک در شهر کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: مجوز شعبهٔ شمارهٔ ۳ تامین اجتماعی با درجهٔ ممتاز اخذ شده است و این شعبه در محدودهٔ میدان آزادی تا فرودگاه راه‌اندازی می‌شود.
زمانی‌فر گفت: مدیرکل بیمهٔ تامین اجتماعی استان کرمان، به تعامل خوب تامین اجتماعی با شهرداری کرمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری کرمان با مدیریت خوب مهندس سیف‌الهی شهردار کرمان، بهترین شهرداری در سطح کشور است.
وی افزود: شهردار کرمان با دید خوب و نظم و انضباط مثال‌زدنی، شهر را اداره می‌کند و بر همین اساس تعامل و هم‌کاری خوبی با تامین اجتماعی استان کرمان دارد.

درادامه این نشست معاون مدیریت درمان تامین اجتماعی کرمان با اشاره به احداثبیمارستان پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) گفت: این بیمارستان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های درمانی تامین اجتماعی است که از اول شهریورماه سال‌جاری در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع، در ۵ طبقه و با ۳۰۰ تختِ فعال آغاز به‌کار می‌کند.

صبوری افزود: توسعهٔ خدمات با راه‌اندازی بخش‌هایی مثل جراحی قلب از جمله اهداف راه‌اندازی بیمارستان پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است؛ ضمن این‌که این بیمارستان بر اساس استانداردهای جهانی و وزارت بهداشت احداثشده است تا نیازهای بیمه‌شدگان را برآورده کند.

وی هم‌چنین به فعالیت سه بیمارستان تامین اجتماعی در کرمان، سیرجان و زرند اشاره کرد و گفت: ۱۳ مرکز سرپایی و درمانگاه نیز در شهرستان‌های مختلف استان، به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمت ارایه می‌کنند.

وی گفت: در سال ۹۲ در این تعداد بیمارستان و درمانگاه، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به‌صورت سرپایی ویزیت و ۴۰ هزار نفر بستری شده‌اند؛ ضمن این‌که ۲۰ هزار عمل جراحی نیز انجام شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز