خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته فرهنگی در شهرستان بم

مراسم نمادین ازدواج یک زوج از کمیته امداد انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۹۶

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم درآیین افتتاحیه هفته فرهنگی گفت: ازدواج آسان و به موقع و عاقلانه زمینه ساز زندگی خوب است و توجه به فرهنگ ناب اهل بیت(ع) در این زمینه بسیار ضروری است.

ایلنا: شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی بم مراسم نمادین ازدواج یک زوج از کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بم انجام شد.

به گزارش ایلنا از بم: در مراسم هفته فرهنگی بم حجت الاسلام دانشی امام جمعه ضمن تبریک سالرور ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر ضرورت توجه به ازدواج آسان و دوری از چشم و هم چشمی در جامعه تاکید کرد و گفت: در ازدواج باید عقلانیت بر احساسات غلبه کند و همیشه باید و همه ما باید از خاندان نبوت در این زمینه الگو پذیری داشته باشیم.

امام جمعه بم برگزاری هفته فرهنگی را رویداد مهم توصیف کرد و از عوامل برگزاری این برنامه قدردانی نمود و گفت بم فرهنگ و با سابقه درخشانی دارد.

وی از خانواده‌هایی خواست از سختگیری‌های بی‌مورد در امر ازدواج جوانان خودداری کنند.

دانشی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع در بم که جلوه کشوری و جهانی داشته را و اظهار داشت مردم بم ولایتمداری خود را در عمل ثابت کردند.

در ادامه حسین زین الصالحین فرماندار بم گفت: مردم بم با توجه به زلزله دلخراش پنجم دیماه صدمات روحی زیادی دیده‌اند و از نظر روحی در انزوا به سر می‌برند.

وی بیان داشت با برگزاری هفته فرهنگی و سایر برنامه‌های متنوع سعی بر این است که بتوانیم در روحیه آن‌ها تاثیر گذار باشیم.

وی اظهار داشت ضرورت پیوسته فرهنگ در کارهای عمرانی نشانه شخصیت و منش هر منطقه هست و مردم این دیار از فرهنگ غنی مذهبی و دینداری برخوردار هستند.

در ادامه مدیر کل صدا و سیما کرمان افزود: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بم توانست الگویی براید یگر شهرستان‌ها باشد.

وی با اشاره به سخنان مولای متقیان افزود حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه کسی که با مکر دشمن روبروست همیشه باید تیزبین و هوشیار باشد.

وی خاطر نشان کرد: هرگز نباید در رویارویی با دشمن به خواب بریم زیرا دشمن هیچگاه به خواب نمی‌رود.

موسوی افزود: فرهنگ باید مانند نیروهای نظامی همواره آماده باشد وی با اشاره به این هفته بیان داشت فرهنگ ما همواره مورد هجوم قرار دارد و ابراز داشت ما باید همواره در راستای برنامه‌های فرهنگی رزمایش‌های فرهنگی اجرا نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز