خبرگزاری کار ایران

با رویکرد ازدواج آسان و آگاهانه؛

ششمین جشنواره پیوند آسمانی در خوزستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۲۲

ازدواج باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها تحت فشار قرار نگیرند و جوانان با سادگی و سهولت، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره پیوند آسمانی ترویج فرهنگ ازدواج آسان، بهنگام و پایدار است، گفت: جوانان را به ازدواج آسان اما آگاهانه تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فرامرز کیانی‌زاده در ششمین جشنواره پیوند آسمانی که با حضور ۱۰۰۰ جوان در تالار مهر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ماده ۴۱ برنامه پنجم توسعه و مصوبه جلسه نهم شورای عالی جوانان کشور مقرر شده هر سال، اول ذیحجه به مناسبت ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، جشنواره‌ای با عنوان جشنواره پیوند آسمانی برگزار شود که امسال ششمین دوره برگزاری آن در استان خوزستان است.

وی ادامه داد: هدف این جشنواره، فرهنگ‌سازی و ترویج مباحثفرهنگی در زمینه ازدواج آسان است. البته در کنار داشتن ازدواج آسان، زمینه باید برای ازدواج پایدار نیز فراهم شود که اداره‌کل ورزش و جوانان با همکاری دستگاه‌های دیگر چون بهزیستی، کمیته امداد و مراکز مشاوره، در جهت ترغیب جوانان به ازدواج آسان و پایدار اقدام به برگزاری این جشنواره و همچنین برپایی نمایشگاهی در حوزه مشاوره کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: ما در یک کشور اسلامی و ایرانی زندگی می‌کنیم و در آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی نیز درباره فرهنگ ازدواج و آسان بسیار توصیه شده است. لذا ازدواج باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها تحت فشار قرار نگیرند و جوانان با سادگی و سهولت زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

کیانی‌زاده به تاثیرگذاری تبلیغات ماهواره‌ای در گرایش به تجملات اشاره کرد و گفت: چشم و هم‌چشمی‌ها نتیجه توجه این تبلیغات ماهواره‌ای و گرایش به تجملات است که ازدواج کردن را سخت می‌کند. ما به دنبال این هستیم که با برگزاری این چنین مراسم، جوانان را به ازدواج آسان و آگاهانه تشویق کنیم.

وی افزود: کار جدیدی در این زمینه انجام نمی‌شود بلکه باید فرهنگ غنی و اصلی اسلامی ایرانی را در حوزه ازدواج زنده کنیم. علاوه بر این، از خادمین و فعالین حوزه ازدواج در استان نیز تجلیل به عمل آید تا رغبت برای مشارکت دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های مردم‌نهاد برای فراهم آوردن زمینه ازدواج آسان و آگاهانه، افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از خادمین و فعالان حوزه مشاوره خانواده و ازدواج تجلیل شد.

همچنین همزمان با برگزاری این جشنواره، نمایشگاهی جانبی در زمینه مشاوره قبل از ازدواج برگزار گردید که شامل غرفه‌هایی از دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه ازدواج بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز