خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه:

بیش از ۳۳ هزار هکتار از علف‌های هرز مزارع گندم و جو سمپاشی شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۹۷۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با علف‌های هرز و تاثیر آن بر کیفیت‌محصولات تولیدی، با پیگیری مستمر این مدیریت تاکنون در سطحی بالغ بر ۳۳هزار هکتار عملیات مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو شهرستان کرمانشاه انجام شده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهرام آشتاب با بیان این مطلب افزود: وجود علف های هرز در مزارع گندم و جو باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت محصول می‌شود و حتی گاهی اوقات خسارت ناشی از علف‌های هرز، از خسارت آفات و بیماری ها نیز بیشتر است و این مهم بیانگر آن است که باید مبارزه به موقع و اصولی با علف های هرز جدی گرفته شود .

آشتاب تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم و جو شهرستان کرمانشاه در سال زراعی ۹۸-۹۹ بیش از ۲۰۵ هزار هکتار است که از این سطح  بیش از۱۱۰هزار هکتار گندم و ۹۴ هزار هکتار جو است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی جهت کنترل علف های هرز، آن دسته از کشاورزانی که تاکنون مبارزه شیمیایی انجام نداده اند، در اسرع وقت نسبت به سمپاشی مزارع اقدام کنند .

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات همکاران مراکز ترویج و خدمات افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن گندم در بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، لازم است تمامی همکاران مراکز و مدیریت براساس برنامه شیفت بندی، ضمن حضور مستمر در روستاها، توصیه های لازم را به کشاورزان اعلام کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز