خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه

اولویت مهم مدیریت کرمانشاه؛ تدوین برنامه توسعه شهرستان‌هاست

استاندار کرمانشاه گفت: تدوین برنامه توسعه شهرستان‌ها یکی از اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان است که با جدیت در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، استاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه ریزی استان، تدوین سند توسعه شهرستان‌ها را از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان دانست و اظهار کرد: تهیه و تدوین این سند راهبردی یک کار ارزشمند است که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی با جدیت در حال انجام است.

اسدالله رازانی افزود: این برنامه توافقی مشترک میان مدیریت ارشد استان، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود که بر اساس آن مشخص می‌شود در هر شهرستان باید با کدام اولویت‌ها و در کدام بخش‌ها فعالیت کنیم تا بتوان در ادامه شاهد اتفاق‌های مهمی در هر شهرستان باشیم.

این مدیر ارشد همچنین عنوان کرد: براساس این برنامه توسعه، علاوه بر مشخص شدن وظایف و کارهای محوله به هر دستگاه اجرایی، می‌توان به کنترل برنامه‌های در دست اجرا نیز پرداخت.

رازانی عنوان کرد: پس از آماده شدن اسناد شهرستان‌ها، تدوین نهایی این سند راهبردی در تیرماه با حضور همه دستگاه‌های ذیربط آغاز می‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تهیه این برنامه توسعه می‌تواند اثرات مثبتی برای شهرستان‌ها در پی داشته باشد و همچنین مروری مجدد بر پتانسیل‌ها و استعداد‌های استان در مناطق و حوزه‌های مختلف باشد.

رازانی در ادامه به موضوع تدوین برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: این برنامه مهم راهبردی کشور در قالب برنامه‌های بخش‌ها و جداول جهت تصویب به مجلس ارایه شده است.

رازانی ادامه داد: جایگاه استان در این سند در بخش‌های مختلف زیربنایی و عمرانی، بهداشت و... باید مورد ارزیابی کار‌شناسانه قرار گیرد تا بتوان برنامه‌های توسعه را با آن تطبیق داد.

وی سپس به روند تشریح این سند در استان پرداخت و گفت: در این میان الزام هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با وزارتخانه‌های مربوطه و هماهنگی دوباره با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک پروسه زمان گیر خواهد بود و در چنین شرایطی می‌توان برنامه سند توسعه استان را با توجه به اطلاعات موجود و پتانسیل‌ها و استعداد‌ها و ظرفیت‌ها هر حوزه تهیه و تدوین کرد.

استاندار کرمانشاه افزود: با تدوین این سند می‌توان تصویری قابل استناد از وضع موجود در حوزه‌های مختلف استان به دست آورد و بر این اساس به هدف گذاری پرداخته و سپس به سمت تحقق آن حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه هم اکنون به مجلس ارایه شده است، عنوان کرد: می‌توان از طریق نمایندگان بر روند تصویب آن اثر گذاشت و با رایزنی منافع استان را در سند مصوب نهایی لحاظ نمود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز درخصوص برنامه توسعه شهرستان‌ها گفت: تا کنون نشست‌ها و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و برنامه‌های ۹ شهرستان به دستگاه‌های مختلف ارسال شده است.

الیاسی ادامه داد: برنامه توسعه پنج شهرستان باقی مانده نیز بزودی به ادارات ودستگاه‌های مختلف جهت دریافت نظرات اصلاحی فرستاده می‌شود و پس از دریافت نظرات اصلاحی و بررسی مجدد جهت تدوین و تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی استان ارایه خواهد شد.

وی در ادامه به روند تدوین سند توسعه استان پرداخت و گفت: از دی ماه سال ۹۴ روند تدوین برنامه توسعه استان در دستور کار قرار گرفت و تلاش می‌کنیم تا پایان خردادماه آن را برای تصویب ارایه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: سند توسعه استان‌‌ همان برنامه توسعه خواهد بود و ساختار آن مشابه سند توسعه ملی می‌باشد.

کد خبر : ۳۶۶۶۷۸