خبرگزاری کار ایران

"کاروانسرای عباسی ماهیدشت" کانون توجه گردشگران خواهد شد

سرپرست مجموعه گردشگری و پذیرایی کاروانسرای عباسی ماهیدشت گفت: این مجموعه می‌تواند کانون توجه گردشگری در استان کرمانشاه و حتی کشور باشد.

حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با بیان این‌که کاروانسرای عباسی ماهیدشت می تواند کانون توجه گردشگری در استان کرمانشاه باشد، گفت: مجتمع گردشگری و پذیرایی کاروانسرای عباسی ماهیدشت در نوروز 95درحالی که هنوز کار مرمت و بازسازی آن به پایان نرسیده با همت مدیریت مجموعه، بخشداری، شهرداری و شورای شهر ماهیدشت می تواند به عنوان یکی از اقامتگاه های اسکان و پذیرایی از مهمانان نوروزی در کرمانشاه معرفی شود.

وی افزود: این کاروانسرا که قدمت آن به دوران صفویه و شاه عباس دوم باز می گردد در شهر ماهیدشت در 15کیلومتری شهرستان کرمانشاه واقع شده و مسیر تردد زوار کربلا و گردشگرانی است که از غرب کشور به ایران سفر می کنند.

حسینی اظهار کرد: در بهمن 93 و با پیگیری فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه این کاروانسرا به عنوان کانون توجه گردشگری در استان کرمانشاه معرفی شد.

مدیر و سرپرست مجموعه گردشگری و پذیرایی کاروانسرای عباسی ماهیدشت گفت: در شهریور 94 پس از رایزنی فرماندار کرمانشاه با سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران آماده سرمایه گذاری در راستای مرمت و احیا بناهای تاریخی و ایجاد فرصت های مهم سرمایه گذاری و توسعه صنعت توریسم و در کاروانسرای ماهیدشت گردید ومهندس ایرجی مدیر عامل وقت کانون با جدیت پیگیر مرمت این مکان شد و با توجه به نزدیکی ایام اربعین در مهرماه به سرعت کار کلید خورد تا حداقل از زائران اربعین در آن مکان پذیرایی شود که خوشبختانه و با پیگیری فرماندار کرمانشاه و همچنین مدیریت مجموعه، شهرداری وبخشداری ماهیدشت و حمایتهای بی دریغ کانون جهانگردی واتومبیل رانی کاروانسرای مذکور پذیرای تعداد زیادی از زائران اربعین گردید.

وی گفت: با توجه به این که این کاروانسرا همانند بسیاری از کاروانسراهای عباسی سطح کشور همچون کرج، یزد و مشهد مقدس قرار است به عنوان یک مجموعه گردشگری و اقامتی تبدیل شود کار مرمت و احیا آن ادامه و درحال حاضر و با توجه به تغییر مدیریت کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و جانشینی مهندس رضایی بابادی استاندار سابق کرمانشاه به عنوان مدیر عامل جدید کانون جهانگردی و اتومبیل رانی امیدها برای توجه بیشتر مدیریت کانون به کرمانشاه و ظرفیت‌های آن دوچندان شده است.

حسینی اظهار کرد: در این راستا مهندس رضایی با پیگیری مجدانه احیا این مجموعه تاریخی نشان دادند که توجه به توسعه استان کرمانشاه همواره مد نظر ایشان بوده  و خواهد بود  به هر حال مجموعه کاروانسرای عباسی ماهیدشت در حال آماده سازی برای اسکان و پذیرایی از مهمانان نوروزی است که به کرمانشاه سفر می‌ کنند.

وی گفت: در این میان شهرداری ماهیدشت با پیگیری و حمایت های شبانه روزی خود در کنار بخشداری و شورای شهر ماهیدشت بیشترین سهم را در میزبانی تاریخی کرمانشاهیان در اختیار خواهد داشت.

کد خبر : ۳۵۴۵۹۵