خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و ‌فاضلاب کرمانشاه:

فراگیری شبکه مدرن فاضلاب در کرمانشاه به ۸۵ درصد افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۰۴

مدیرعامل شرکت آب و ‌فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: با ساخت 6 تصفیه خانه جدید در کرمانشاه، تصفیه خانه‌ها جمعیت زیر پوشش شبکه مدرن فاضلاب در استان از ۶۴ درصد به ۸۵ درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، مهندس منصور کیاور اظهار کرد: کرمانشاه از شهرهای پیشتاز در حوزه ساخت شبکه‌های فاضلاب است. در کرمانشاه نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر کشور به ندرت خبری از چاه‌های فاضلاب است؛ چاه‌هایی که مدام پر می‌شوند و ده‌ها دردسر جانبی دارند.

مدیر عامل شرکت آب و ‌فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: اکثر نقاط شهری در کرمانشاه از خطوط فاضلاب بهره مند هستند؛ خطوطی که به شیوه مدرن یا گاهی سنتی فاضلاب نقاط مختلف شهر را جمع و وارد تصفیه خانه قدیمی و بزرگ کرمانشاه می‌کند؛ فاضلابی که پس از تصفیه و بهداشتی شدن وارد  رودخانه «قره سو» می‌شود.

وی عنوان کرد: تصفیه خانه کرمانشاه در اواخر دهه ۷۰ ساخته شد و حالا با افزایش جمعیت شهر دیگر پاسخگوی نیاز کرمانشاه نیست. از همین رو چند وقتی است سخن از ساخت فاز دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه در میان است. علاوه بر مدل دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه، چند تصفیه خانه دیگر هم در استان در دست ساخت هستند که با اتمام آنها جمعیت قابل توجهی از مردم مناطق شهری استان زیر پوشش سیستم تصفیه نوین قرار می‌گیرند .                                            

مدیر عامل شرکت آب و ‌فاضلاب شهری کرمانشاه عقیده دارد با اجرا و اتمام همه این تصفیه خانه‌ها ۸۵ درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش سیستم نوین فاضلاب قرار می‌گیرند.

کیاور اظهار داشت: اکنون ۶۴ درصد از جمعیت استان زیر پوشش  شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی با بیان این‌که سایر مردم هم از شبکه فاضلاب محروم نیستند، اضافه می‌کند: فاضلاب باقی جمعیت استان به روش‌های سنتی جمع‌آوری می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: در حال حاضر 7 تصفیه خانه در استان وجود دارد.

به گفته این مسئول، اکنون 6 تصفیه خانه دیگر نیز در نقاط مختلف استان از جمله جوانرود، هرسین، تازه آباد، کنگاور، فاز دوم پاوه و روانسر در دست ساخت است که هریک پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی دارند.

کیاور افزود: اگر بودجه باشد، طی 2 سال آینده این 6 تصفیه خانه نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد و کرمانشاه در مجموع صاحب ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه تاکید کرد: با ساخت این تصفیه خانه‌ها جمعیت زیر پوشش شبکه مدرن فاضلاب در استان از ۶۴ درصد به ۸۵ درصد می‌رسد.

کیاور در ادامه با اشاره به این‌که برای ساخت چند تصفیه خانه دیگر نیز مطالعاتی صورت گرفته، اضافه می‌کند: مثلا ساخت تصفیه خانه در شهرستان‌های سنقر، صحنه و دالاهو در دست مطالعه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه با بیان این‌که تصفیه خانه فعلی کرمانشاه ۴۰۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد، از پیگیری برای ساخت فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه خبر داد.

کیاور با بیان این‌که فاز دوم نیز جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد، می‌گوید: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه در کنار تصفیه خانه قدیمی ساخته خواهد شد.

کیاور با اشاره به این‌که مقرر شده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تعداد زیادی پروژه در کرمانشاه اجرا کند، بیان کرد: یکی از این پروژه‌ها فاز دوم تصفیه‌خانه کرمانشاه است که در خصوص آن با قرارگاه خاتم قرارداد بسته ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در پایان گفت: مقرر شده هزینه ساخت این تصفیه‌خانه از محل فروش پساب تصفیه شده به صنایع بزرگ مانند پتروشیمی‌ها و نیروگاه برق تامین و ساخت آن در مدت  3 سال انجام شود و به اتمام برسد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه ظرفیت این تصفیه خانه را ۷۴ هزار مترمربع در شبانه روز اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز