خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:

توسعه اقتصادی مستلزم تربیت نیروی انسانی کارآمد است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۲۳۹

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: سطح توسعه اقتصادی، ساختار صنعت و تنوع فعالیت‌ها در بخش‌های گوناگون اقتصادی مستلزم تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، صبح سه‌ شنبه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه به همراه کار‌شناسان این اداره کل در نشستی با مدیرعامل مجتمع جهانی فولاد غرب، نقش آموزش‌های مهارتی را در صنعت تشریح کرد.

داود ناصری امید هدف از این نشست را تعامل و همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی به دنبال ارائه آموزشهای مهارتی مرتبط با تکنولوژی تولید عنوان کرد.

وی گفت: این آموزش‌ها بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با همکاری واحدهای تولیدی از طریق مراکز جوار کارخانه، آموزش ضمن کار و آموزش خودیاری فنی انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای با تأکید بر این مطلب که تلفیق علم و عمل، همسوسازی فعالیت آموزشهای فنی و مهارتی و صنعت باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود گفت: سطح توسعه اقتصادی، ساختار صنعت و تنوع فعالیت‌ها در بخش‌های گوناگون اقتصادی مستلزم تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر است.

ناصری امید هدف از این آموزش‌ها را ارتقاء سطح مهارت کارگران تاحد استاندارد، آموزش کارگران جدیدالاستخدام، جلوگیری از زیانهای مالی بهره برداری نادرست از وسایل و تجهیزات مورد استفاده عنوان کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی این اداره کل در جهت ارائه آموزشهای مورد نیاز به واحدهای صنعتی و تربیت نیروی انسانی متخصص و صاحب مهارت کارخانجات، مدیرعامل و کار‌شناسان مجتمع جهانی فولاد غرب را به بازدید از تجهیزات و امکانات کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دعوت کرد.

در ادامه مدیرعامل جهان فولادغرب ضمن قدردانی از تعامل و همکاری مثبت و ارزنده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: امروز یکی از مشکلات واحدهای صنعتی و کارخانجات عدم نیروی کارآمد و متخصص است.

شکری با اشاره به قدمت مجتمع جهان فولادغرب گفت: برای اولین بار بخش ماشین سازی و خط نورد را بومی سازی کرده‌ایم.

وی گفت: معتقدم افراد تحصیل کرده صاحب فن و مهارت و جامعه فنی در توسعه اقتصادی و اجتماعی نتیجه مطلوبی بدست می‌آورد و از این طریق می‌توان زیرساخت‌های مناسبی را آماده کرد.

مدیرعامل جهان فولادغرب اظهار داشت: برخی از جوانان می‌خواهند راه هزار شبه را یک شبه طی کنند غافل از اینکه این امر می‌سر نیست مگر با تلاش زحمت کسب مهارت و صرف وقت و زمان که خود مستلزم صبر و حوصله است.

شکری با تأکید بر این مطلب که باید فرهنگ کار و مهارت آموزی را از سنین پایین و از دبستان به فرزندانمان یاد بدهیم گفت: وجدان کاری، تعهد، مسئولیت پذیری، کسب مهارت در کنار تحصیلات دانشگاهی از عوامل موفقیت جوانان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که تقویت فرهنگ مهارت آموزی لازمه پویایی اقتصاد جامعه است گفت: نیروی انسانی کارآمد و ماهر بیکار نخواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز