خبرگزاری کار ایران

الیاسپور تأکیدکرد:

لزوم ایجاد بازارچه های مرزی و درآمدزایی در شهرهای دارای جمعیتی کمتر از ۵۰ هزار نفر

کد خبر : ۲۵۲۲۰۸

در شهرهایی که دارای جمعیتی کم تر از ۵۰ هزار نفر هستند با ایجاد بازارچه های مرزی درآمدزایی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استان کرمانشاه اظهار داشت: بهتر است در شهرهایی که دارای جمعیتی کم تر از ۵۰ هزار نفر هستند با ایجاد بازارچه های مرزی درآمدزایی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، عصر شنبه، ۲۵ بهمن ماه در نشستی سیامک الیاس پور با بیان جایگاه مشخص شورا در قانون اساسی گفت: مردم باید خود بر سرنوشتشان حاکم باشند و بتوانند خواسته های خود را براساس نیازهای منطقه ای رفع کنند.

وی در تشریح وظایف شورای عالی استان افزود: این شورا همزمان با شورای اسلامی شهر از سال ۷۲ تأسیس و برای تمامی مصوبات شهرها و شهرستان ها کمیته انطباق تشکیل می دهد.

الیاس پور به برخی از کمبودها نیز اشاره داشت و اظهار کرد: در ماه های اخیر شورای عالی کرمانشاه، فاقد ساختمانی درخور شأن مردم بوده است همچنین فاقد جایگاه، دبیرخانه و یا تجهیزات بوده و نداشتن جایی برای نشستن اعضا نیز عاملی برای عملکرد ضعیف و در نتیجه ضعف تصمیم مناسب در این راستا بوده است.

رئیس شورای عالی استان کرمانشاه به برخی دیگر از اشکالات ازجمله بی اطلاعی از چگونگی پیگیری امور عمرانی اشاره داشت و گفت: برخی از اعضای شورای شهرستان ها با وجود آگاهی به وظایف خود از چگونگی پیگیری امور عمرانی بی اطلاع هستند و این مسئله به سبب ارائه نشدن آموزش لازم در این زمینه است به گونه ای که با ادامه این روال منفعل شدن و در نتیجه اخذ تصمیماتی غلط را به دنبال خواهد داشت.

وی درادامه مشکلات شورای شهرستان ها را یادآور شد و افزود: در برخی از شهرها مانند کرندغرب و تازه آباد منابع درآمدزایی برای توسعه و بالندگی این شهرستان ها وجود ندارد و لازمه ارائه خدمات، داشتن اعتبارات کافی است همچنین براساس قانون برخی از شهرهایی که از درآمد کافی برخوردارند باید دو درصد از منابع شورای شهرستان های کم درآمد را تأمین کنند.

الیاسپور در پایان تأکیدکرد: بهتر است در شهرهای دارای جمعیتی کم تر از ۵۰ هزار نفر با ایجاد بازارچه های مرزی درآمدزایی انجام گیرد و در این مسیر آموزش های لازم به شورای اسلامی شهرستان ها و شهرها ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز