خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

آمار بالای «تب مالت» در کرمانشاه جای تامل دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۴۶

تعداد عشایر و دامداران کرمانشاه بیشتر از دیگر استان‌ها نیست ولی اینکه چرا آمار تب مالت در این استان بیشتر از دیگر استان هاست، این خود جای تأمل دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: تعداد عشایر و دامداران کرمانشاه بیشتر از دیگر استان‌ها نیست ولی اینکه چرا آمار تب مالت در این استان بیشتر از دیگر استان هاست، این خود جای تأمل دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، ابراهیم رضایی، صبح روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی این استان اظهار داشت: تعداد عشایر و دامداران استان ما بیشتر از دیگر استان‌ها نیست ولی اینکه چرا آمار تب مالت کرمانشاه بیشتر از دیگر استان هاست اینجای تأمل دارد.

رضایی گفت: این موضوع باید به شکل همه جانبه‌ای مورد مطالعه قرار گیرد تا بتوان یک راهکار اساسی برای آن یافت.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: مدیریت استان در یک سال اخیر پیگیری‌های زیادی برای سامانمند کردن وضعیت پرورش ماهی ریجاب انجام داده است که خوشبختانه در حال به ثمر نشستن است.

رضایی بابادی اظهار کرد: ساماندهی و آغاز به کار دوباره پرورش ماهی ریجاب در کنار افزایش تولید، زمینه اشتغال بیشتر جوانان ریجابی را فراهم خواهد کرد که این یک کار ارزشمند است.

وی افزود: استان هزینه‌های لازم برای سامانمندکردن آن بخش از مزارع پرورش ماهی که در قالب تعاونی تعریف شده‌اند و از ضوابط قانونی و بهداشتی لازم برخوردارند را انجام می‌دهد تا هر چه سریع‌تر این مجموعه آغاز به کار کند.

در ادامه دبیر کارگروه اقتصادی استانداری گزارشی از روند ساماندهی ساماندهی مجتمع پرورش ماهی ریجاب ارایه کرد.

محسن دارابی در این باره گفت: مجموعه ریجاب شامل ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی است که از این تعداد، ۹۸ مزرعه از سرچشمه تا پل دروازه قرار گرفته‌اند، با توجه به حسایت و اهمیت موضوع کارگروه اقتصادی به صورت می‌دانی از مجموعه مزارع بالا‌تر از پل دروازه بازدید به عمل آورد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ادامه افزود: براساس تصمیمی که در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی که در فرمانداری دالاهو اتخاذ شد حوضچه‌های فعلی پرورش ماهی از تنگ دروازه تا سرچشمه در قالب یک واحد تعاونی قرار گرفتند و مسوولیت پروژه به این تعاونی واگذار شد.

وی با بیان اینکه واحدهایی که حریم و بستر رودخانه را رعایت نکرده‌اند در حال تخریب هستند، گفت: آزمایش‌های باکتریولوژی انجام شده سالم بودن خروجی آب این مجموعه را تایید کرد.

در نشست شورای برنامه ریزی استان همچنین گزارشی در باره استقبال مردم از توزیع گوشت گرم با قیمت مصوب در نقاط مختلف شهر ارایه شد.

استاندار کرمانشاه با حمایت از این طرح اظهار داشت: توزیع گوشت باکیفیت و با قیمت مناسب باید گسترش بیشتری پیدا کند تا هزینه‌های سبد خانوار پایین بیاید.

رضایی بابادی همچنین از پیشنهاد ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی توسط بخش خصوصی استقبال کرد وگفت: ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی در شهرستان‌های مختلف استان توسط بخش خصوصی یک پیشنهاد خوب است و می‌تواند به عرضه بهتر گوشت بهداشتی به مردم کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز