خبرگزاری کار ایران

سرپرست انجمن سینمای جوان کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

دوران تبلیغ در روزنامه‌ها گذشته است / مدیران باید از فیلم برای آرشیو عملکرد استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۵۸

انجمن سینمای جوان کرمانشاه علیرغم موفقیت‌های چشمگیر، مورد بی‌مهری و کم توجهی قرار گرفته است، مسئولین کمتر شعار دهند و آنگونه که لایق جوانان هنرمند کرمانشاهی ست عمل کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۶۴، انجمن با حمایت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را از سر گرفت و با هدف تشویق نوجوانان و جوانان ایرانی به هنر عکاسی و فیلمسازی و با گشایش تدریجی بیش از ۵۰ نمایندگی و دفتر در سراسر کشور، اقدام به جذب علاقه مندان به فراگیری رشته‌های کارگردانی، فیلمنامه نویسی، عکاسی، تصویربرداری، تدوین و برگزاری آزمون سراسری و دوره‌های یکساله فیلمسازی کرد. انجمن سینمای جوانان ایران از سال ۱۳۶۹ به‌عنوان نماینده ایران، به عضویت اتحادیه بین المللی سینمای غیرحرفه‌ای یونیکا در آمده و تاکنون، حضور فعالی در جشنواره‌های آن داشته است. همچنین انجمن بعنوان نماینده ایران، عضو فدراسیون بین المللی هنر عکاسی فیاپ است و با گشایش آژانس عکس ایران، گامی در راه عرصه آثار عکاسی هنرمندان ایرانی برداشته است.

کامران رضایی، سرپرست انجمن سینمای جوان کرمانشاه، در این رابطه به خبرنگار ایلنا در کرمانشاه گفت: هر ساله تعدادی هنرجوی علاقمند، جذب رشته‌های مرتبط شده و پس از آموزش و فارغ التحصیلی از طریق انجمن، مشغول فعالیت می‌شوند. خوشبختانه هنرآموزان تاکنون موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و فیلم‌های کوتاه متعددی به جشنواره‌های مختلف راه پیدا کرده‌اند. همچنین فیلم برداران و کارگردانانی از طریق انجمن آموزش دیده‌اند که اکنون در سطح جهانی مطرح هستند. از آنجا که فیلم کوتاه ساختار منحصر به فردی دارد اکران عمومی نداشته و استقبال برای دیدن اینگونه فیلم‌ها کم می‌باشد، البته ۴۰ فیلم تولید شده در سال ۹۲ در هفته فیلم و عکس طی ۴ روز اکران شد.

وی افزود: افرادی که به این انجمن مراجعه می‌کنند جوانان علاقمندی هستند که فاقد سرمایه مالی بوده و برای ساخت فیلم‌هایشان به حامی اختیاج دارند، اما متأسفانه اینگونه حمایت‌ها از انجمن بسیار کمرنگ است و تنها در اختیار دادن آمفی تئا‌تر و سالن جهت اکران فیلم‌ها کافی نیست، بلکه می‌بایست همچون NGO از طریق شهرداری‌ها، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگان‌های مرتبط تخصیص اعتبار داده شود.

رضایی خاطرنشان ساخت: از مسئولین انتظار داریم به شعارهای خود جامهٔ عمل بپوشانند و همانگونه که در مواقع سرنوشت ساز همچون انتخابات بانگ، حامی جوانان هستیم سر می‌دهند، پایبند حرف‌هایشان باشند. جوانان این انجمن خوش فکر و خلاق هستند و تنها به فشار انگیزه و حمایت از فکر درست نیاز دارند که خوش بدرخشند و استعداد‌هایشان در گودال بی‌پولی دفن نشود.

سرپرست انجمن سینمای کرمانشاه در ادامه گفت: دنیای امروز، دنیای رسانه و تبلیغ است. عصر کاغذ بازی‌های تبلیغاتی به سوی غروبی بی‌طلوع پیش می‌رود و مدیران کرمانشاهی باید سعی کنند، داشته‌هایشان را از طریق فیلم به تصویر بکشند و ترویج دهند. رؤسای ادارات باید به سمتی روند که هرساله فیلمی از عملکرد کاری خود جهت آموزش پرسنل و حتی توجیح مدیریت جدید بسازند، و چه جایی بهتر از انجمن سینمای جوان که پر از فکر نو، ایده نو و انرژی تازه است. این طرح در چندین استان کشور درحال اجراست و بدلیل موفق بودنش مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفته است. امیدواریم ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های استان از سیستم تبلیغ روزنامه‌ای خارج شوند و گامی در جهت پیشرفت استان و اشتغالزایی این جوانان خوش ذوق بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز