خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

خدمات به روستائیان و کشاورزان تاکنون مشکلات آنها را حل نکرده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۳۶

بعد از پیروزی انقلاب، خدمات زیادی به روستاها و کشاورزان ارائه داده شده است اما آنچه که می‌بینیم نتیجه این خدمات آن چیزی نبوده که مشکلات روستاییان را حل کرده باشد. زیرا اگر غیر از این بود، امروز باید توسعه اقتصادی و اشتغال در روستاها وجود می‌داشت.

استاندار کرمانشاه در نشست مشترک بخشداران استان با معاونین و مدیران ستادی استانداری، وظیفه قانونی و شرعی بخشداران را تلاش در راستای ایجاد بستر‌ها و زمینه‌های لازم به منظور توسعه اقتصادی در روستا‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ابراهیم رضایی اظهار داشت: باید یک حرکت گسترده و همه جانبه‌ای با حمایت و همکاری خود روستاییان در روستا‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخشداران، نیروهای اجرایی کار در خط مقدم شهرستان‌ها هستند، اظهار داشت: بخشداران به عنوان نیروهای اصلی وزارت کشور با مردم ارتباط مستقیم دارند و ما با تاکید بر این موضوع نسبت به عملکرد و کار بخشداران حساس هستیم.

وی با تاکید بر نقش ویژه بخشداران تصریح کرد: بخشداران باید حوزه کاری خود را به روستا‌ها گسترش دهند و نقش ویژه خود را در این زمینه ایفا کنند.

استاندار کرمانشاه، تلاش بخشداران برای توجه به توانمندی و ظرفیت‌های نهفته در روستا‌ها را از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: به تازگی در همایشی که با حضور رییس جمهوری در تهران تحت عنوان توسعه روستا‌ها برگزار شد، آقای روحانی تاکید جدی بر توجه ویژه به روستا‌ها داشتند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه در روستا‌ها زندگی می‌کنند، این رقم را نسبت به جمعیت دیگر استان‌ها قابل توجه عنوان کرد و گفت: وظیفه داریم که برای حل مشکلات این تعداد از جمعیت استان ‌‌نهایت تلاش خود را بکار گیریم.

رضایی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب خدمات زیادی به روستا‌ها و کشاورزان صورت گرفته اما آنچه که می‌بینیم نتیجه این خدمات آن چیزی نبوده که مشکلات روستاییان را حل کرده باشد زیرا اگر غیر از این بود امروز باید توسعه اقتصادی و اشتغال در روستا‌ها وجود می‌داشت.

وی، بحثطرح بیمه تامین اجتماعی روستاییان عشایر و کشاورزان را از سیاست‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: این موضوع در ‌‌نهایت منجر به رسیدگی در وضعیت محرومین که عمدتاً در روستا‌ها زندگی می‌کنند، خواهد شد بنابراین علاوه بر وظیفه قانونی، وظیفه شرعی نیز داریم که به این امور رسیدگی کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نحوه نظارت و تلاش بخشداران برای تحت پوشش قراردادن مردم روستا‌ها در نظام ارزشیابی آن‌ها لحاظ خواهد شد.

وی اظهار داشت: توجه به وضعیت معشیت روستاییان، تحول در رونق اقتصادی آن‌ها را به دنبال دارد لذا بخشداران موظف هستند که توسعه روستا‌ها را با نگاه به رونق اقتصادی، تقویت توانمندی‌های مردم و حفظ سکونت روستاییان مورد توجه قرار دهند.

وی، همچنین میزان تحرک و تلاش بخشداران برای توسعه اقتصادی و میزان جذب سرمایه گذار را در ارزیابی عملکرد آن‌ها بسیار موثرعنوان کرد.

رییس شورای اداری استان کرمانشاه از بخشداران خواست که جلسات شورای اشتغال را به صورت مستمر تشکیل دهند و خودشان با جدیت در این جلسات حضور داشته باشند.

وی همچنین به برنامه‌های استان برای توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیمات خوبی برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز به منظور تامین آب سفره‌های زیرزمینی اتخاذ شده و در این راستا جدیت داریم زیرا تامین آب و توجه به آب سفره‌های زیرزمینی برای ما بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: بخشداران وظیفه دارند که امکانات و شرایط بهتر برای سکونت شرافتمندانه مردم در روستا‌ها را به منظور تقویت معیشت و زندگی آنان فراهم سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز