خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

کنگره بین‌المللی مکتب خوشنویسی در کرمانشاه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۷۱

برگزاری اولین کنگره بین‌المللی مکتب خوشنویسی بزرگداشت میرزا رضای کلهر و آیت‌الله نجومی در استان کرمانشاه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، از برگزاری اولین اکسپوی آثار هنری در کرمانشاه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه اظهار داشت: این اکسپو با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد هنر و پویایی اقتصاد هنر و هنرمندان برگزار خواهد شد.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه جامعه است که باید نسبت به درک هنر و هنرمند توجه کند گفت: هنرمندان آثار خود را خلق خواهند کرد و این وظیفه جامعه است که در ادامه راه به آنان کمک کند تا آثار ماندگاری خلق و به ‌جای بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه زمان برگزاری این اکسپو را یکشنبه عصر در هفته آینده اعلام و تصریح کرد: روزهای شنبه(صبح و عصر) و یکشنبه صبح آثار هنری در نمایشگاه دایر شده در مجتمع انتظار به نمایش گذاشته خواهد شد و یکشنبه عصر نیز زمان فروش آثار خواهد بود.

وی از فروش آثار فاخر نیز در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ۵۰ اثر برجسته و فاخر توسط تیم‌های کارشناسی انتخاب و به صورت ویژه و مزایده‌ای در این نمایشگاه به فروش می‌رسند.

رحیمی زنگنه از شناسنامه‌دار شدن آثار فاخر هنری طی پروسه ارزیابی آثار برای ارائه در اکسپوی مد نظر خبرداد و گفت: یک تیم کارشناسی بر همه آثار نظارت و قیمت‌گذاری می‌کند و تیم دیگر که متشکل از هفت نفر است آثار فاخر را ارزیابی کرده و شناسنامه‌ای را برای این آثار تهیه می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانند حداقل فصلی یکبار این اکسپو را برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: این اکسپو با هدف رونق اقتصادی هنر و هنرمندان برگزار خواهد شده و مشاور این طرح نیز اتاق بازرگانی است.

وی افزود: ما باید با برگزاری این اکسپوها مردم را به سمت آثار هنری سوق دهیم و رسانه‌ها در این مسئله نقشی بی‌بدیل دارند.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: در واقع خریداران اثار هنری یک نوع سرمایه‌گذار محسوب شده و فرهنگسازی برای این مسئله یک رسالت است.

وی بار دیگر ابراز امیدواری کرد، بتوانند در اکسپوی بعدی کرمانشاه از حدود استانی خود خارج و خریداران خارج از استانی و حتی بین‌المللی در این اکسپوها حضور یابند.

رحیمی نگنه هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۲۰ برنامه فرهنگی در سال ۹۳ خبرداد و گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای ۱۲۰ برنامه ارائه شده به وزارتخانه حدود هشت و نیم میلیارد تومان است و متاسفانه کل بودجه ما نیم میلیارد تومان بوده و ما مجبوریم تنها برخی از برنامه‌های شاخص را برگزار کنیم.

وی افزود: برخی برنامه‌های خاص مد نظر است که البته اجرای آن نیز مستلزم تامین اعتبار خواهد بود.

این مسئول برگزاری اولین کنگره بین‌المللی مکتب خوشنویسی بزرگداشت میرزا رضای کلهر و آیت‌الله نجومی، جشنواره شاعران آیینی و جشنواره موسیقی مقامی را از جمله برنامه‌های شاخص برشمرد.

رحیمی زنگنه افزود: کرمانشاه محل موسیقی عرفانی است و ما با برگزاری اجراهای موسیقی در هر پنج‌شنبه می‌خواهیم با موسیقی غربی مقابله کنیم تا جوانانمان به این سمت سوق داده شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تا سه ماه آینده برای اجرای گروه‌های موسیقی در هر پنج‌شنبه ظرفیت پر شده و هدف ما از این اتفاق تقویت موسیقی مقامی در مقابله با موسیقی غربی است.

رحیمی تدوین دایرالمعارف کرمانشاه را از دیگر اقدامات شاخص برشمرد و گفت: انجام این طرح نیز مستلزم هزینه بالاست که به شرط تامین اعتبار صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برگاری همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر را از جمله اقدامات در حال اجرا برشمرد و گفت: متقاضیان تا ۲۰ مرداد فرصت ارائه آثار خود به دبیرخانه جشنواره را دارند و در روز ۱۰ شهریور ماه این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی هم‌چنین، برگزاری کنگره احمد عزیزی و تدوین یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی را از دیگر اقدامات در دست انجام برشمرد و گفت: سعی شده در کنار رونمایی از یادنامه استاد بهزاد آلبومی صوتی از اشعار وی تهیه و ارائه شود.

رحیمی زنگنه افزود: هم‌اکنون دو شماره از فصل‌نامه فرهنگ و هنر نیز چاپ شده و شماره دوم تا هفته آینده منتشر می‌شود.

وی برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران را یک اقدام خوب ارزیابی کرد و گفت: اولین بار است که یک برنامه فرهنگی به صورت مستقیم از دو شبکه سیما پخش می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برای تدوین برنامه‌های فرهنگی خبرداد و گفت: چنانچه ادرات قصد انجام برنامه‌های فرهنگی را داشته باشند ما کمک خواهیم کرد و در این زمینه مشکلی نداریم و تنها مشکل ما بودجه است.

رحیمی زنگنه در پیان از برگزاری برنامه‌های مختلف در ماه مبارک خبرداد و گفت: کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده و امسال علاوه بر جلسات انس با قرآن، جز خوانی و ترتیل، تفسیر قرآن را نیز خواهیم داشت و در یکی از روزهای ماه مبارک تعدادی از کودکان تحت نظر بهزیستی اطعام خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز