خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:

طرح منوریل کرمانشاه به سیستم قطار سبک شهری تغییر وضعیت داد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۶۹

طرح منوریل کرمانشاه به سیستم قطار سبک شهری(بی آر تی) تغییر وضعیت داده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح منوریل کرمانشاه به سیستم قطار سبک شهری(بی آر تی) تغییر وضعیت داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، مجتبی نیک کردار با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تعیین تکلیف این پروژه، گفت: بعد از چندماه تلاش برای خروج این طرح از بلاتکلیفی، موفق شده ایم که سیستم قطار سبک شهری را به جای منوریل کرمانشاه به تصویب برسانیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم بودجه مورد نیاز این طرح را در کمترین زمان ممکن تامین کنیم، بی شک تا ۲ سال آینده می توان از این سیستم در ناوگان حمل و نقل استان کرمانشاه استفاده کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بیان داشت: طبق مصوبه جدید، از محدوده مجموعه تاریخی تاق بستان تا سه راه ۲۲ بهمن این شهر، قطار سبک شهری به صورت روگذر مورد استفاده قرار می گیرد که این طرح بعد از این مکان تا میدان فردوسی به صورت زیرگذر انجام می گیرد.

نیک کردار گفت: در این طرح به جز هشت درصد از ستونهای کار گذاشته شده، مابقی در سیستم قطار سبک شهری قابل استفاده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: برای احداثسیستم قطار سبک شهری، بر روی این ستونها عرشه نصب می شود که این طرح در دو ماه آینده وارد فاز اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه به احتمال فراوان کار احداثتونل در این طرح در سال آینده آغاز می شود، اظهار داشت: تعداد ایستگاه های قطار سبک شهری(بی آر تی) دارای ۱۳ ایستگاه همانند منوریل خواهد بود.

نیک کردار بیان داشت: برای انجام این کار نیازمند به اعتباری بالغ بر ۶۳۲ میلیارد تومان هستیم که این میزان اعتبار توسط دولت و شهرداری کرمانشاه تامین خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: قطار سبک شهری به طول ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر در زیرزمین خواهد بود که این می تواند از آسیب به سیستم های شهری همانند شبکه های فاضلاب و گاز جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز