خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

مدیریت جهادی با مدیریتهای دیگر تفاوت اساسی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۶۹

دومین مولفه " بعد رفتاری " است؛ این مولفه برخی خصوصیات نظیر خودباوری، پرکاری، تحول آفرینی، پویایی، سخت کوشی و سرعت عمل در کارها را شامل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: مدیریت جهادی با سایر مدیریت ها تفاوت اساسی دارد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف منصوری در اینباره افزود: اولین مولفه و مشخصه مدیریت جهادی " بعد ساختاری " آن است یعنی انعطاف پذیری ساختار و ایجاد تشکیلات مناسب با شرایط روز، مدیریت برای خدا و مدیریتی ولایتی از دیگر ابعاد مدیریت جهادی در بعد ساختاری است.

وی افزود: دومین مولفه " بعد رفتاری " است؛ این مولفه برخی خصوصیات نظیر خودباوری، پرکاری، تحول آفرینی، پویایی، سخت کوشی و سرعت عمل در کارها را شامل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: سومین مشخصه بعد زمینه ای است که شامل مشارکت پذیری، قناعت، نهادینه کردن اخلاق و ارزش های دینی در محیط کار و اهمیت دادن به بیت المال باشد.

وی با بیان اینکه اجتناب از سیاست زدگی به معنای ارجحیت منافع و مصالح ملی بر منافع فردی و جناحی از دیگر مشخصه های مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری اگر مدیریت جهادی با همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور در شرایط کنونی قابل حل است و کشور حرکت رو به جلو را ادامه خواهد داد.

منصوری در رابطه با اقتصاد و فرهنگ گفت: رابطه فرهنگ و اقتصاد یک رابطه دوسویه است و در واقع می توان گفت اقتصاد زیر مجموعه فرهنگ است، اگر اقتصاد قرار باشد فرهنگی باشد بایستی به قناعت توجه داشته باشد؛ یعنی اگر می خواهیم اقتصاد فرهنگی بنا کنیم بایستی قناعت بر آن حاکم باشد برای رسیدن به سود اقتصادی قرار نیست هر کالایی را که تولید می کنیم مصرف گرایی بی رویه را هم فریاد بزنیم.

وی افزود: از طرفی یک امور فرهنگی را هم نمی توان بدون توجه به ابزارهای اقتصادی پیش برد نیازهای انسان نیازهای جامعی است، هم اقتصادی، هم فرهنگی و هم سیاسی و… در این رابطه بایستی دولت نقش ناظر داشته باشد و از تصدی گری بپرهیزد، یک دولت فرهنگی بایستی بستر سازی کند این بستر سازی هم باید از جنس نظارت و ایجاد یک سری تمهیدات برای آسان شدن تولید فرهنگی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: آنچه رسیدن به فرهنگ اقتصادی به مفهوم جامع آنرا آسان می نماید بررسی و پرداختن به همه حوزه های فرهنگی در اقتصاد است، در بخش های تولید، توزیع، مصرف، آموزش و نظارت موارد و چالش های مهمی وجود دارد که مسئولیت دولت و رسانه را بیشتر می کند.

منصوری افزود: موضوعاتی همچون آموزش، افزایش بهره وری، شفافیت در عملکرد، قانون مداری، صداقت با مشتری، تعهد به کیفیت، پاسخگو بودن، مسئولیت پذیری، شناخت حقوق و تکالیف قانونی خود همگی از مواردی است که فرایند فرهنگی در حوزه تولید و عرضه را تقویت می کند و می تواند در صورت بکارگیری حداکثری موجب تاثیر قابل ملاحظه در بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم و مصرف کنندگان گردد.

وی اظهار داشت: واضح و روشن است بکارگیری نظام مند اقدامات فرهنگی از جمله کامهای موثری است که بر سالم سازی و اثر بخشی در حوزه عمومی اقتصاد و ضرورت و نیاز اولیه بشمار می آید.

مهندس منصوری در پایان به مهمترین مشکل فرهنگی کشور در حوزه اقتصاد اشاره کرد و افزود: از مهمترین مشکلات فرهنگی در حوزه اقتصاد می توان به مقوله مصرف گرایی بی رویه، پایین بودن بهره وری در همه ارکان تولید و مصرف، مشکل اشتغال با نگاه پشت میز نشینی، سبک زندگی، اتکاء به اقتصاد نفتی اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز